• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402061107050
  • خبرنگار : 50161

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان

 پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران زنجانی تسریع شود

 پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران زنجانی تسریع شود

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، بر لزوم تامین مالی مستاجران (ودیعه مسکن) در استان زنجان تسریع کرد و گفت: روسای بانکهای استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند.

اصغر اسماعیلی صبح امروز (۱۱ شهریورماه) در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان زنجان، گفت: دستورالعمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی بند نخست مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن در اردیبهشت ماه سال‌جاری و مصوبات جلسه و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی)، تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، در این جلسات بر تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک تایید شده است، تاکید کرد: همچنین بازرسین مکلف به ثبت تخلفات بوده و سپس بارگذاری آن به صورت روزانه در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی «سیمبا» هستند. 

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارند، گفت: در بخش مسکن دستگاه‌هایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند و در این راستا فرمانداران موظف به هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی جهت حضور در گشت‌های مشترک هستند. 

اسماعیلی، بر لزوم تقویت تشکیل گشت‌های مشترک تاکید کرد و یادآور شد: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاه‌ها دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.

وی بر لزوم شناسایی بنگاههای املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و افزود: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، لزوم تسریع در شناسایی خانه‌های خالی را از تاکیدات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است و در این میان شهرداری‌های هر شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی و همکاری مدیرکل راه‌وشهرسازی استان و دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف به تشکیل گروه‌های شناسایی میدانی خانه‌های خالی و معرفی مالکان این املاک به کارگروه طی سه هفته پس از ابلاغ این دستور هستند.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه‌های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه‌های خالی، برای هر یک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده و ورود جدی بکنند.

وی افزود: دبیران کارگروه باید نسبت به برگزاری جلسات منظم با انبوه‌سازان و مالکان املاک مسکونی در مناطق شهری با هدف عرض حداکثری این املاک به بازار اجاره اقدام کنند. 

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، بر لزوم تامین مالی مستاجران در استان زنجان تسریع کرد و ادامه داد: روسای بانک‌های استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت (اولویت) افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند و باید گزارش تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها به دبیرخانه ارسال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha