• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402061107474
  • خبرنگار : 50026

پاسخ به ابهاماتی در مورد توزیع کتب درسی و شهریه مدارس خراسان جنوبی

پاسخ به ابهاماتی در مورد توزیع کتب درسی و شهریه مدارس خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ثبت سفارش ۱۶۲ هزار دانش آموز استان، در سامانه کتب درسی، اظهار کرد: فرایند توزیع کتاب‌های درسی، بین مدارس و دوره‌های مختلف تحصیلی از امروز آغاز شده و از ۱۸ شهریورماه به دست دانش آموزان می‌رسد.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، امروز شنبه ۱۱ شهریور به رسانه‌های گروهی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۰ آموزشگاه جدید در دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح استان، افتتاح می شود و تعدادی نیز در آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رشد ۳.۱۷ درصدی جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: پیش بینی می شود، با پایان فرایند غربال گری و سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و در سال تحصیلی جدید، قریب ۲۰ هزار کلاس اولی در کلاس‌های درس، به تحصیل، تهذیب و ورزش بپردازند و  در تداوم مسیر تعلیم و تربیت، قدم در خانه دوم خود بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه در سال نوی تحصیلی ۱۹ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه  استان در ۱۵۱ دبیرستان شبانه روزی مشغول تحصیل می‌شوند، بیان کرد: از این تعداد ۱۱ هزار دانش آموز متقاضی استفاده از خدمات خوابگاهی هستند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در پاسخ به سوال شهروندان، در خصوص کمبود نیروی انسانی و نحوه ساماندهی نیروی انسانی، برای پوشش کامل کلاس‌های درس، تصریح کرد: با جذب ۱۴۰۰ نومعلم از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ماده۲۸، در دو سال اخیر و همچنین استمرار خدمت پیشکسوتان علاقمند به مشارکت، در فرایندتعلیم و تربیت،کلاس درسی بدون معلم نخواهند ماند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از آغاز فرایند مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی دبیری، در آینده نزدیک خبر داد و اذعان کرد: امسال فرایند مصاحبه به شیوه نوین متفاوت با سال‌های گذشته بر گزار شد و در جریان آن متقاضیان، توانمندی های خود را در فرایند یاد دهی و یادگیری به ورطه آزمایش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: شهریه مدارس استعدادهای درخشان نصف شهریه مدارس غیردولتی بود مرجع تعیین شهریه مدارس سمپاد سازمان استعداد درخشان کشور است. در مورد شهریه مدارس غیردولتی نیز خراسان جنوبی باتوجه به اقتصاد خانواده‌ها و اولیا، کمترین میزان شهریه را از دانش آموزان دریافت می‌کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha