• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402061207714
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نیاز به ۳۰۰۰ خودروی سرویس مدارس در بندرعباس/اختصاص سمعک رایگان به دانش‌آموزان ناشنوا

نیاز به ۳۰۰۰ خودروی سرویس مدارس در بندرعباس/اختصاص سمعک رایگان به دانش‌آموزان ناشنوا

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: ۴۶۹ خودرو برای سرویس مدارس در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است که ۱۷ هزار و ۱۸۳ دانش آموز را جابجا می‌کنند.

مهدی دوستی صبح امروز (۱۲ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بر اساس آمار حدود ۳۰۰۰ خودروی سرویس مدارس در بندرعباس نیاز است، افزود: تاکنون ۶۰۰ دستگاه خودروی سرویس مدارس تامین شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس راهکاری مناسب برای رفع مشکل سرویس مدارس است.

استاندار هرمزگان گفت: در مناطق پر رفت و آمد می‌توان شمار اتوبوس‌ها را برای جابجایی دانش آموزان بیشتر کرد.

دوستی با اشاره به اینکه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی نیز یک راه حل است، تصریح کرد: اکنون یک شرکت تاکسی اینترنتی در شهر بندرعباس فعال است و می‌توان شمار آن را افزایش داد.

استاندار هرمزگان گفت: تلاش می‌شود تا در نشست روز سه‌شنبه مشکلات مربوط به سرویس مدارس با آمار دقیق از متقاضیان، برطرف شود.

دوستی با بیان اینکه مشکل سرویس مدارس در روستاها برطرف شده است، خاطرنشان کرد: ۴۶۹ خودرو برای سرویس مدارس در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است که ۱۷ هزار و ۱۸۳ دانش آموز را جابجا می‌کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه برای ۱۳ خودروی ناایمن در مناطق صعب العبور شهرستان‌های بشاگرد و بخش سندرک نیز تسهیلات پرداخت می‌شود، عنوان کرد: به دانش آموزانی که مشکل شنوایی دارند، سمعک به صورت رایگان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان برای شناسایی و دریافت سمعک می‌توانند به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند، اظهار کرد: آمار دانش‌آموزانی که در مقاطع مختلف تحصیلی از مهدکودک تا دوازدهم به سمعک نیاز دارند، به سرعت جمع آوری شود.

دوستی در خصوص دانش آموزان با مشکل اوتیسم گفت: بر اساس آمارها شمار این دانش آموزان در استان ۸۰ نفر است، که با غربالگری بیشتر شمار آن‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: درمان دانش‌آموزان با مشکلات خاص از جمله شکاف کام (لب شکری) نیز با اولویت دانش آموزان دختر در دستور کار است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توزیع مکمل‌های دارویی مانند آهن و ویتامین نیز بین دانش‌آموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در همه شهرستان‌های استان جلسات شورای آموزش و پرورش برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در سه شهرستان شورای آموزش و پرورش به صورت منظم برگزار نشده بود که به صورت کتبی به آنان تذکر داده شد، تصریح کرد: امسال در موضوع امتحانات نهایی علمکرد خوبی نداشتیم که این آمارها باید سال آینده افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha