• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402061409124

نماینده مرکز وکلای قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی:

مرکز وکلا به بزرگترین نهاد ملی وکالت بدل شده است

مرکز وکلا به بزرگترین نهاد ملی وکالت بدل شده است

ایسنا/فارس نماینده مرکز وکلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مرکز وکلای قوه قضائیه به بزرگترین نهاد ملی وکالت بدل شده است.

به نقل از کانون وکلای استان فارس، حسینی ایجی در مراسم تحلیف وکلای فارس که روز گذشته برگزار شد، گفت: امیدوارم تا پایان عمر به این سوگندی که می‌خورید پایند باشید. امروز روز بزرگی برای شما خواهد بود و این امانت بزرگی که پیشکسوتان شما با زحمت و تلاش بسیاری تحویل شما می‌دهند امیدوارم به خوبی از آن پاسداشت و نگهداری کنید.

او با بیان اینکه گذشتکان زحمت بسیار کشیدند تا مرکز وکلا اکنون در اوج باشد، گفت: از بدو تاسیس مرکز و با وجودی‌که اساتید شریفی در آن حضور داشتند، اختلاف‌افکنی و سنگ‌اندازی‌هایی را شاهد بودیم اما امروز مرکز وکلا علیرغم سنگ‌اندازی‌هایی که نهاد معارض کرد الان به بزرگترین نهاد ملی وکالت تبدیل شده است.

حسینی ایجی با یادآوری اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ مورد برنامه آموزشی حضوری و غیرحضوری برگزار شده، گفت: مرکز وکلا در بدنه خود بیش از ۴۰۰ عضو هیئت علمی و  بیش از ۲۰۰۰ استاد حق‌التدریس در سطح دکتری، از سراسر کشور دارد.

او از گردآوری ۶۱۵ هزار جلد کتاب تألیفی اعضای مرکز در سراسر کشور خبر داد و گفت: شرایط مرکز ابتدا اینگونه نبود و باید یک دوره شش ماهه در دادگستری نزد قضات می‌گذراندند و اوایل هم سخت بود هم از همه طرف هجمه بود و بعضی از افراد هم تحقیر می‌کردند.

حسینی ایجی گفت: آن نهاد کوچک که از مسیر طوفان‌ها و تندبادها گذشت اکنون به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده که در جابه جای ایران اسلامی مردم ثمره آن را می‌بینند، ما در تمام بخش‌هایی که حوزه قضایی وجود دارد وکیل داریم.

او با یادآوری اینکه در پنج یا شش استان هنوز کانون استانی وجود ندارد و کار زیر نظر کانون مرکز انجام می‌شود، گفت: مرکز وکلا در جای جای ایران اسلامی، در کوچک‌ترین حوزه‌های قضایی وکیل دارد، هیئت مدیره فعال دارد و از این باب نهاد ملی وکالت هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرکز وکلا به کسی پرونده معرفی نمی‌کند، گفت: وکیل باید به سلاح دانش، اخلاق، مردمداری، امانت‌داری و رازداری مجهز باشد تا خداوند روزی او را برساند. 

حسینی ایجی گفت: در مرکز طرح‌های مختلفی در حال بررسی است که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم رایزنی و بعضی طرح‌ها در کمیسیون‌ها مطرح شده که یکی بحث وکالت اجباری است؛ نهایی شدن آن فتح البابی برای پرونده‌های جدید خواهد بود. 

او استفاده از وکیل در اسناد الکترونیکی معاملات منقول و غیرمنقول بالای دو میلیارد تومان در کلانشهرها و بالای یک میلیارد تومان در شهرستان‌ها را از دیگر طرح‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: نظر ریاست قوه به هیچ عنوان ادغام نیست،  نمی‌خواهیم نفاقی بین ما و کانون بیفتد و نهاد وکالت خدشه دار شود اما بعضی از آقایان خودشان را به خواب زده‌اند و مرکز توانمند وکلا را نمی‌بینند.

حسینی ایجی با بیان اینکه بسیاری از اعضاء کانون به فکر پیوستن به مرکز هستند، گفت: سال گذشته ۱۶نفر از وکلا در سراسر کشور تقاضای پیوستن به مرکز را داشتند، معاونت سنجش مرکز آمار داد بیش از ۳۵۰ نفر از کارآموزان کانون وکلا تقاضای عضویت در مرکز وکلا را داده‌اند و این نشان از پیشرفت مرکز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha