• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061409318
  • خبرنگار : 50107

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خبر داد

صادرات بیش از ۲۷ هزار تن دام و محصولات دامی از خراسان رضوی

صادرات بیش از ۲۷ هزار تن دام و محصولات دامی از خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری ۲۷ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم (معادل بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۹ تن) انواع محصولات مرتبط با دامپزشکی به مبدا ۴۰ کشور دنیا صادر شده است.

محمود قربان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص صادرات فرآورده‌های دامی از استان اظهار کرد: در ۵ ماهه اول سال جاری ۲۷ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم (معادل بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۹ تن) شامل انواع محصولات مرتبط با دامپزشکی از قبیل تخم مرغ خوراکی، آلایش خوراکی و غیر خوراکی دام، طیور و آبزیان، فرآورده‌های لبنی، پشم، کرک و موی بز و گوسفند، وت‌بلو، سالامبور، جوجه یک‌روزه شتر مرغ، پولت تخمگذار و غیره به مبدا ۴۰ کشور دنیا صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین در همین مدت ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم محصولات مرتبط با دامپزشکی شامل انواع نهاده‌های دام و طیور از جمله جو، کنجاله آفتابگردان، کنجاله گلرنگ و تفاله نشاسته و همچنین فرآورده‌های خام دامی از جمله پشم گوسفند و شیر خشک جانشین‌شونده از مبدا ازبکستان و قزاقستان وارد شده است.

قربان‌زاده در خصوص ضبط و معدوم‌سازی فرآورده‌های دامی عنوان کرد: از ابتدای سال ۷۸۹ هزار و ۴۹ راس دام به وزن ۲۷ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم گوشت، کشتار و در همین مدت یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۷۱ کیلو فرآورده، ضبط و ۱۶۵ هزار و ۶۵۶ کیلو فرآورده دامی معدوم شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به آمار جوجه‌ریزی استان تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی در ۵ ماهه اول سال جاری در استان، ۴۹ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۵۱ قطعه بوده و این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۷۵۵ بوده است.

وی افزود: میزان جوجه‌ریزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۶۹۶ قطعه افرایش پیدا کرده که نشان‌دهنده رشدی ۹ درصدی است.

قربان‌زاده در خصوص برنامه نظارت اداره کل دامپزشکی در دهه پایانی صفر گفت: برنامه نظارت ما در قالب ۴۶ اکیپ ثابت و ۶۲ اکیپ سیار شامل ۵۴ دامپزشک، ۸۷ بازرس کاردان و کارشناس و ۴۰ ناظر شرعی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha