• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402062112977
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

فرماندار:

فعالیت ۱۲۱ موکب در شهرستان کرمانشاه / بیش از ۲ میلیون زائر در کرمانشاه اسکان یافتند 

فعالیت ۱۲۱ موکب در شهرستان کرمانشاه / بیش از ۲ میلیون زائر در کرمانشاه اسکان یافتند 

ایسنا/کرمانشاه فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در ایام اربعین ۱۲۱ موکب در این شهرستان فعالیت داشتند، گفت: بیش از دو میلیون زائر اربعین در شهرستان کرمانشاه اسکان یافتند. 

محمدرضا آمویی ۲۰ شهریور در جمع خبرنگاران با تقدیر از خدمات موکب‌های مردمی شهرستان کرمانشاه به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۱۰۲ هزار زائر مرد و ۹۳۵ هزار زائر زن و در مجموع بیش از دو میلیون نفر در شهرستان کرمانشاه اسکان داده شدند. 
 
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه مکان اسکان زائران اربعین حسینی در موکب ها، مساجد و ... بود، عنوان کرد: در شهرستان کرمانشاه ۱۲۱ موکب در مسیر رفت و برگشت زائران فعال بود.

وی گفت: براساس برآوردها ۸۰ درصد زائران اربعین حسینی از استان کرمانشاه عبور کرده و از مرزهای خسروی و یا مهران از کشور خارج شده‌اند. 
 
آمویی با بیان اینکه مردم شهرستان کرمانشاه با میزبانی شایسته از زائران اربعین شعار «کرمانشاه؛ دروازه کربلا» را در معرض دید همگان گذاشتند، خاطرنشان کرد: مرز خسروی از دیرباز پذیرای زائران عتبات عالیات بوده و امسال با تلاش مجموعه مدیریتی استان شرایط فوق‌العاده‌ای برای زائران در کرمانشاه فراهم شد. 
 
وی با بیان اینکه بخش بزرگی از میزبانی زائران اربعین در استان کرمانشاه به‌واسطه حضور مردم انجام شد، خاطرنشان کرد: در کرمانشاه خدمت‌رسانی به زائران اربعین توسط مردم انجام شد و رمز موفقیت این حرکت بزرگ حضور مردم است. 
 
فرماندار کرمانشاه با اشاره به خدمت‌رسانی مسئولان استانی و شهرستانی به زائران براساس وظایف محوله از سوی ستاد اربعین عنوان کرد: امسال با هدایت و تلاش شبانه‌روزی استاندار کرمانشاه، در مرز خسروی شرایط ویژه‌ای برای تردد زائران اربعین ایجاد شد و مجموع تلاش‌ها سبب استقبال چشمگیر زائران از این مرز شد. 
 
آمویی با بیان اینکه بسیاری از زائران اربعین حسینی مرز خسروی را برای خروج انتخاب کردند، تأکید کرد: ظرفیت اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در کرمانشاه، تعدد نیروهای پشتیبانی در شهرستانهای مسیر تردد زائران و زیرساختهای مناسب مسیر از دلایل استقبال زائران از مرز خسروی بود. 
 
فرماندار کرمانشاه با اشاره به برکات اربعین برای شهرستان و استان اظهار کرد: علاوه بر برکات معنوی بسیار، این حرکت عظیم سبب تکمیل بسیاری از زیرساخت‌ها از جمله روکش آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه های کرمانشاه، تکمیل بزرگراه‌ها، تجهیز شهرداری‌های مسیر تردد زائران و... شد.

اتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha