• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062213774
  • خبرنگار : 50161

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

ارتقای کیفیت آموزش از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی زنجان است

ارتقای کیفیت آموزش از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی زنجان است

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد حداکثر توانمندی‌ها در بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف پایه و تکمیلی، از اهداف مهم دانشگاه است.

حسن بختیاری شامگاه روز گذشته (۲۱ شهریورماه) در مراسم تقدیر از دانشجویان برگزیده‌ دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مرحله اول انفرادی و راه‌یافتگان به مرحله دوم انفرادی و گروهی پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه علمی موسسات آموزش عالی با جایگاه علمی اساتید و دانشجویان این موسسات، متاثر از یکدیگر است و پیشرفت علمی در یک موسسه آموزش عالی، زمانی حاصل می‌شود که در عین ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پژوهشی آن موسسه، جایگاه علمی فرد به فرد اساتید و دانشجویان آن نیز رشد کند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی ۲۰ ماه گذشته برای ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: نتیجه این تلاش‌ها، ارتقای جایگاه دانشگاه در اعتبارسنجی‌های ملی و بین‌المللی بود به گونه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جشنواره شهید رجایی سال گذشته در زمره ۹ دانشگاه -دانشکده علوم پزشکی سطح عالی کشور قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنا به گزارش نظام رتبه‌بندی سایمگو که یک نظام اعتبارسنجی بین‌المللی است، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، از رتبه ۲۸ در سال ۲۰۲۱ به رتبه ۱۲ در سال ۲۰۲۲ و رتبه ۹ در سال ۲۰۲۳ ارتقا یافته است.

بختیاری نظام رتبه‌بندی تایمز را از دیگر نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برشمرد و گفت: این موسسه، در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی تأثیر خود، نام دانشگاه علوم پزشکی زنجان را جزء ۲۰ مؤسسه ایرانی در سیاهه مؤسسه‌های برتر جهان منتشر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز ایمپکت یا دانشگاه‌های تأثیرگذار دنیا در بازه ۶۰۱ تا ۸۰۰ ، بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جایگاه پنجم و بین کل موسسات آموزش عالی کشور در جایگاه دهم قرار دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کشور در سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان واگذار شد، اظهار کرد: این اقدام نشان از اعتبار دانشگاه نزد وزارت متبوع دارد و موفقیت در برگزاری آزمون، بیانگر توان بالای علمی و اجرایی دانشگاه است.

بختیاری، خاطرنشان کرد: در کنار همه توفیقات کسب شده توسط دانشگاه، اساتید و دانشجویانی که جزو استعدادهای درخشان هستند با تلاش مضاعف و افتخارآفرینی خود در ارتقای جایگاه علمی دانشگاه تاثیرگذارند و دانشگاه نهایت تلاش خود را برای کمک به موفقیت آنان در ادامه‌ی مسیر، به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha