• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062213832
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک مشاور و درمانگر اختلالات جنسی:

اختلالات جنسی با درمان زودهنگام درمان‌پذیر است

اختلالات جنسی با درمان زودهنگام درمان‌پذیر است

ایسنا/اصفهان یک مشاور و درمانگر اختلالات جنسی گفت: بر اساس پژوهش‌ها حدود ۳۰ درصد افراد در جوامع مختلف به یکی از انواع اختلالات جنسی مبتلا هستند که این گونه اختلالات با مراجعه و درمان زود هنگام و صحیح در بسیاری از موارد درمان‌پذیر است.

محمدحسین اخوان تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شناخت، تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات جنسی به گونه‌ای مؤثر می‌تواند سبب کاهش پدیده شوم طلاق و در نهایت بهبود سلامت عمومی شود که این موضوع مهم و بنیادی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: افزایش نرخ طلاق در جامعه پیامدهای ناهنجار فردی و اجتماعی را به همراه دارد و آمارها نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد طلاق‌ها در ایران به علت مسائل و اختلالات جنسی است.

یک مشاور و درمانگر اختلالات جنسی، تصریح کرد: اختلالات جنسی مجموعه وسیعی از کژکارکردی های جنسی، انحراف و ملال جنسیتی را شامل می‌شود که به دنبال آنها رضایت مرد و زن از رابطه زناشویی کاهش می‌یابد.

اخوان تقوی گفت: چرخه پاسخ جنسی انسان، فرایندی جسمی و روان‌شناختی دارد که مراحل برانگیختگی و تهییج، اوج لذت جنسی و فرونشینی را شامل می‌شود و کژکارکردی‌های جنسی مشکل‌هایی هستند که در این چرخه رخ می‌دهند.

وی افزود: درمانگاه مشاوره، تشخیص و درمان مشکلات جنسی زناشویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اولین مرکز تشخیص و درمان مشکلات جنسی زناشویی در منطقه شمال اصفهان است که با تعرفه دولتی به شهروندان ارائه خدمت می‌کند.

یک مشاور و درمانگر اختلالات جنسی، اظهار کرد: درمانگاه مشکلات جنسی زناشویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در کنار بیمارستان شهید بهشتی در حوزه ارزیابی، مشاوره، آموزش، تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات جنسی فعالیت می‌کند و شهروندان می‌توانند جهت نوبت با شماره ۵۵۷۷۰۰۰۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha