• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062415016
  • خبرنگار : 50160

امام‌جمعه موقت زنجان:

دشمن برای از بین بردن مفاهیم عمیق اسلام پای به میدان گذاشته است

دشمن برای از بین بردن مفاهیم عمیق اسلام پای به میدان گذاشته است

ایسنا/زنجان امام‌جمعه موقت زنجان گفت: هدف اصلی دشمنان اسلام ترویج بدحجابی در جامعه نیست بلکه آن‌ها برای از میان برداشتن همه معانی و مفاهیم عمیق اسلامی پا در این عرضه گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی ظهر امروز (۲۴ شهریورماه) در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: متاسفانه گاهی برخی با الگوبرداری از زنان بی‌حجاب، ارزش‌های دینی را نادیده می‌گیرند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال تهدید امنیت ملی ما است، اما ما هم در مقابل دشمن جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران به شرط مراقبت و بیداری ملت نمی توانند هیچ غلطی بکنند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن باید از هشت سال دفاع‌مقدس عبرت بگیرد، گفت: شرایطی که کسی در کنار ایران نبود، اما کشور با رهبری عالمانه امام خمینی (ره) پیروز شد.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه اضافه کرد: هدف اصلی دشمنان اسلام، ترویج بدحجابی در جامعه نیست بلکه آن‌ها برای فتح تمام ارزش‌های اسلامی و از میان برداشتن تمامی معانی و مفاهیم عمیق اسلامی پا در این عرضه گذاشته اند.

امام‌جمعه موقت زنجان در ارتباط با انتشار مطالب موهن و ضد دین در فضای مجازی، بیان کرد: وجود زن گوهر بزرگی است که نباید با بی‌حجابی آن را نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه به نعمات بی‌شمار خداوند اشاره کرد و گفت: نعمت حیات و نعمت دیدن، شنیدن و نفس کشیدن بسیار ارزشمند است، اما خداوند متعال برای هیچ نعمتی منت نگذاشته است جز نعمت نبوت، ولایت و هدایت.

وی همچنین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت شهادت جانگذار پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) گفت: زندگی پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) ایشان الگوی نمونه برای همگان است.

امام‌جمعه موقت زنجان افزود: خدمتی که اسلام، پیامبر (ص) و خداوند متعال به بانوان کرده، تاریخ را تغییر داده است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: پیش از دین مبین اسلام، زنان ارزشی نداشتند و دختران زنده به‌گور می‌شدند، ولی بعد از ظهور دین اسلام همه این افکار باطل منسوخ شد و پیامبر عظیم‌الشان اسلام اعلام کرد که نشانه برتری تقواست و کسی بر کسی ارجحیت ندارد.

وی با بیان اینکه زن در جاهلیت عرب جایگاهی نداشت، ادامه داد: در آن زمان نگاه این قوم این‌گونه بود که کسی اگر دختردار می‌شد جایگاهی نداشت، در حالی‌که اسلام به خواسته خداوند متعال محیطی را برای جامعه زنان و جایگاهی را برای زنان در جامعه پیاده کرد و به آنان شخصیت داد.

امام‌جمعه موقت زنجان گفت: اسلام با قوانین بی‌بدیل خود و گفتار و رفتار پیامبری که رحمة‌للعالمین بود، شخصیت از دست رفته زنان را احیاء کرد و ایشان را مایه رحمت و برکت معرفی کرد، چنان‌که پیامبر رحمت فرمودند: «البنات هن المشفقات المجهزات المبارکات؛ دخترها مایه رحمت، صلاح زندگی و برکت هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha