• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402070100325
  • خبرنگار : 50444

نماینده ولی فقیه خراسان شمالی:

دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت بدون توجه به خانواده ممکن نیست

دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت بدون توجه به خانواده ممکن نیست

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت بدون توجه به خانواده را ممکن ندانست و بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت خانواده ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی جدید امروز یکم مهر ماه در دو هزار و ۵۰ مدرسه خراسان شمالی با حضور دانش آموزان و معلمان آغاز شد.

آیین محوری بازگشایی مدارس، با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان شمالی، مدیرکل آموزش و پرورش، اولیای دانش آموزان و جمعی از مدیران استان در دبیرستان دخترانه شهدای غزه بجنورد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به اهمیت سه مفهوم خانواده، آموزش و پرورش و الگوها، گفت: بدون توجه به این سه مورد، شکوفایی در جامعه اتفاق نمی افتد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، دانش آموزان و معلمان شهید را بهترین الگو برای رشد و تعالی عنوان کرد و افزود: موفقیت در دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت بدون توجه به خانواده و تبیین الگوهای کامل، ممکن نیست.

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه تبیین و تدریس معنا و مفاهیم قرآن کریم در طول سال تحصیلی به آگاهی بخشی و روشنگری دانش آموزان کمک بزرگی می کند، گفت: فعالیت های تربیتی، پرورشی، پیشرفت و تعالی فردی و گروهی برپایه موازین دینی و الهی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: امسال توجه به ایمان و اعتقادات و باورهای دینی، هویت ایرانی و اسلامی و نشاط گفتمان دینی و جهاد تبیین در سطح مدارس استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

ابوالقاسم اکبری بیان کرد: مدرسه کانون اصلی تربیتی در محلات بوده و معلمان نیز طلایه‌داران معرفت در آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه ایمان، توجه به اعتقادات و باورهای دینی، هویت ایرانی و اسلامی و نشاط گفتمان دینی و جهاد تبیین در سطح مدارس استان در دستور کار قراردارد، گفت: در سال تحصیلی گذشته اعزام بیش از یک هزار نفر به اردوهای راهیان نور و یک هزار نفر زیارت اولی، ۳۰۰ نفر در قالب قرارگاه پیشرفت و شرکت دو هزار نفر در مراسم اعتکاف از مهمترین اقدامات در این حوزه بود.

وی با بان اینکه خراسان‌شمالی جهش علمی را آغاز کرده است، گفت: طی سال جاری رتبه اول کنکور انسانی از شهرستان اسفراین بوده و این استان ۲۳ رتبه دو رقمی و بیش از ۱۰ رتبه سه رقمی در کنکور سراسری کسب کرده است.

گفتنی است حدود ۱۹۳ هزار دانش‌آموز امسال در دو هزار و ۵۰ مدرسه  با بیش از ۱۴ هزار معلم سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند. همچنین حدود هفت هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۳۱۴ مدرسه با ۷۰۰ معلم در مناطق عشایری مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha