• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070301451
  • خبرنگار : 50040

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

رفع تصرف ۳۲۵ هکتاری اراضی ملی در گیلان

رفع تصرف ۳۲۵ هکتاری اراضی ملی در گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از رفع تصرف ۳۲۵ هکتاری اراضی ملی استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۶۵۹ فقره عملیات رفع تصرف معادل ۱۳۱ هکتار مربوط به اراضی جنگلی گیلان بوده است.

سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری، مجموعا ۱۰۵۹ فقره عملیات رفع تصرف اراضی ملی در سطح استان گیلان انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۰۰۴ فقره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع بود که منجر به رفع تصرف ۱۸۵ هکتاری اراضی ملی شد.

وی ۵۵ فقره را مربوط به اجرای احکام خلع ید دانست و از آزادسازی ۱۴۰ هکتاری اراضی ملی خبر داد و تصریح کرد: ۸۶ فقره عملیات رفع تصرف مربوط به اراضی ساحلی و تالابی داشتیم که منجر به رفع تصرف ۲۸ هکتاری است.

رفع تصرف ۳۲۵ هکتاری اراضی ملی در گیلان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، بیشترین تصرفات را مربوط به اراضی جنگلی دانست و خاطرنشان کرد: ۶۵۹ فقره عملیات رفع تصرف معادل ۱۳۱ هکتار مربوط به اراضی جنگلی گیلان بوده است.

قربانی لرد، با اشاره به دستگیری ۸۶۶ مرد و سه زن متخلف در حوزه اراضی ملی شامل قاچاق چوب و تخریب و تصرف اراضی ملی، تصریح کرد: ۹۷ درصد دستگیری ها مربوط به قاچاق چوب است.

رفع تصرف ۳۲۵ هکتاری اراضی ملی در گیلان

وی از توقیف ۲۹۷ دستگاه خودرو از قاچاقچیان چوب آلات جنگلی خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۷۴۸ فقره عملیات برخورد با قاچاقچیان و کشف و ضبط چوب آلات داشتیم که منجر به کشف و ضبط ۶۲۵ مترمکعب چوب آلات قاچاق شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، عمده چوب آلات کشف شده را مربوط به جلگه شامل زراعت چوب و طرح های جنگلداری دانست و اضافه کرد: چوب آلات قاچاق غیر مجاز حمل شده از سایر استان ها به گیلان نیز توقیف می‌شود.

رفع تصرف ۳۲۵ هکتاری اراضی ملی در گیلان

وی در ادامه از کاهش ۸۸ درصدی تعداد و ۹۵ درصدی مساحت آتش سوزی در سطح اراضی ملی استان گیلان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و متذکر شد: طی این مدت هفت فقره حریق به مساحت چهار هکتار داشتیم که عمدتا در سطح مهار شده است.

قربانی لرد از تشدید مقابله با قاچاق چوب و تصرفات اراضی ملی خبر داد و تاکید کرد: قطعا امکانات و تجهیزات به روز و نوسازی ناوگان خودرویی و افزایش نیروهای حفاظتی عملیاتی به تقویت حفاظت از عرصه های ملی کمک می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha