• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402070301913
  • خبرنگار : 50026

فاز نخست طرح جهاد آبرسانی در خراسان جنوبی ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فاز نخست طرح جهاد آبرسانی در خراسان جنوبی ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به ۱۱۵روستای استان ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا عباس زاده، امروز دوشنبه سوم مهر در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی استان اظهار کرد: در سال جاری هدف گذاری شده که فاز نخست این طرح به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه فاز نخست طرح جهاد آبرسانی، آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال  از مهرماه سال ۱۴۰۰، در دستورکار قرار گرفته، بیان کرد: در این فاز تاکنون آبرسانی به ۵۷ روستا به اتمام رسیده و تا پایان سال جاری هدف گذاری شده که آبرسانی به بقیه روستاها هم به اتمام برسد.

معاون استاندار بیان کرد: در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی، آبرسانی به ۵۰۲ روستا با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال برنامه‌ ریزی شده‌ و در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۴ آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام خواهد رسید.

عباس‌زاده با بیان اینکه در روستاهای خراسان جنوبی تنش جدی در زمینه تأمین آب نداریم، بیان کرد: در فصل تابستان هم آب مورد نیاز شهرها و روستاهای استان به خوبی تأمین شد به گونه‌ای که در هیچ کدام از شهرها تنش آبی نداشتیم و در روستاها هم حداقل تنش آبی را داشتیم.

به گفته وی؛ در تابستان امسال علیرغم گرمای بی‌سابقه و سوزان کمترین تنش آبی را در سطح استان داشتیم و موضوع تنش آبی به همت شرکت آب و فاضلاب به خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۹ باب مخزن روستایی به حجم ۱۹ هزار و ۴۳۰ مترمکعب و ۱۱ باب مخزن شهری به ظرفیت ۲۶ هزار مترمکعب در دست ساخت است، بیان کرد: باید رایزنی و پیگیری‌ها از مرکز انجام شود تا این طرح‌ ها با تأمین اعتبار در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عباس زاده با تأکید بر تسریع در روند اجرای مجتمع خوشاب سربیشه، گفت: مشکلات این مجتمع از مرکز پیگیری می‌شود تا روند اجرای این طرح در راستای رفع مشکل تنش آبی این منطقه مرزی سرعت گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha