• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070603818
  • خبرنگار : 50176

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد:

دوربین‌های محیط‌بانان شکارچیان متواری شده را شناسایی و به دادسرا کشاند

دوربین‌های محیط‌بانان شکارچیان متواری شده را شناسایی و به دادسرا کشاند

ایسنا/لرستان مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد گفت: در پی گشت و پایش ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم دوربین‌های جدید تصویربرداری محیط‌بانان تصاویر دو نفر شکارچی متخلف را شناسایی و ثبت کردند.

چنگیز نیازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی گشت و کنترل و پایش ارتفاعات سرداب منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد محیط‌بانان با دوربین‌های تصویربرداری خریداری شده جدید خود توانستند تصاویر دو نفر شکارچی متخلف را که با اسلحه وارد منطقه‌ شده بودند را شناسایی و ثبت‌ کنند.

وی ادامه داد: دو نفر شکارچی متخلف که به قصد شکار و با اسلحه به ارتفاعات منطقه سرداب منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد وارد شده بودند به محض رؤیت محیط‌بانان از منطقه‌ متواری می‌شوند.

نیازی افزود: تصاویر این دو نفر شکارچی متخلف قبل از هر گونه اقدامی توسط دوربین‌های تصویربرداری جدیدی که طی سال جاری از طرف اداره‌کل خریداری و در اختیار کلیه مناطق حفاظت شده استان قرار گرفته است از فاصله بسیار دور و چندین کیلومتری ثبت شده و بعد از متواری شدن این دو فرد متخلف از طریق تصاویر ثبت شده، این افراد شناسایی شدند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد بیان کرد: با تصاویر ثبت شده‌ برای متخلفین پرونده‌ قضایی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان چگنی احضار و سلاح‌های آن‌ها تا سیر مراحل قانونی ضبط شدند.

وی گفت: با توجه به تجهیزاتی که در سال جاری در اختیار محیط‌بانان قرار گرفته است، ثبت چهره و شناسایی متخلفین در مسافت‌های بسیار دور نیز مقدور شده و با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان در شناسایی متخلفینی که با سلاح وارد منطقه حفاظت شده می‌شوند، اقدام کرد و این تجهیزات در واقع کمک حال محیط‌بانان شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha