• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070604101
  • خبرنگار : 30147

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه هستند

۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند.

میرهاشم موسوی پنج‌شنبه، ششم مهرماه در بازدید از تأمین اجتماعی و پلی کلینیک کاشمر در گفت و گو با ایسنا از افزایش بیش از یک میلیون و ٩٢٠ هزار نفری جمعیت تحت پوشش این سازمان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: ماهانه بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان از عواید پوشش بیمه‌ای این افراد در سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی با بیش از ١٨ نوع خدمت کلان در دو بخش اساسی بیمه‌ای و درمانی خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: اکنون بالغ‌بر ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمات در حوزه درمان در سطح کشور به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود که ۲۸ درصد از این خدمات در درمان مستقیم و همچنین ۷۲ درصد خرید راهبردی در حوزه درمانی است.

وی همچنین در خصوص درخواست‌های مطرح شده در این سفر از سوی مسئولان شهرستان گفت: تمامی درخواست‌های مطرح شده بررسی و قطعأ پیگیری‌های لازم برای محقق شدن آن آنها صورت خواهد گرفت.
 

                                                                        

۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه هستند

فضای فیزیکی پلی کلینیک کاشمر بسیار کم است

همچنین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم،  در گفت و گو با ایسنا گفت: زمانی که تأمین اجتماعی کاشمر فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد جمعیت تحت پوشش آن از کل منطقه ترشیز و حومه حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر بود ولی این جمعیت پس از گذشت ۳۰ سال به ۱۵۰ هزار نفر رسیده‌ است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین بیان کرد: علیرغم اینکه جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی افزایش یافته اما وضعیت درمانگاه به لحاظ فضا هیچ تغییری نداشته و فقط برخی مواقع زیباسازی‌هایی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امروز اگر بیماری بخواهد از پزشکی به صورت اینترنتی یا تلفنی وقت بگیرد پس از گذشت ۲۰ ثانیه تمامی ظرفیت‌ها تکمیل شده و این موجب بروز نارضایتی‌های بسیاری شده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از کمبود پزشک متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر خبر داد و خاطرنشان کرد: نیاز دارد توجه جدی در این خصوص صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به کمبود فضای فیزیکی درمانگاه افزود: می‌طلبد فضای فیزیکی این درمانگاه که بسیار کم است برای خدمات‌دهی به بیماران و مراجعه‌کنندگان افزایش یابد.

نیک‌بین تصریح کرد: با توجه به اینکه تأمین اجتماعی کاشمر ساختمانی ۵۰ میلیارد تومانی اما بلااستفاده دارد، می‌توان از محل مولدسازی که قانون هم شده آن را به فروش رساند و این درمانگاه را برای کل منطقه تبدیل به بیمارستان نمود.

وی با بیان اینکه هرچند بالغ‌بر ۱۵۰ هزار نفر از خدمات تأمین اجتماعی کاشمر استفاده می‌کنند و نارضایتی‌ها بسیار شدید است، اذعان کرد: ارتقاء پلی کلینیک تأمین اجتماعی کاشمر به بیمارستان جزء ضروریات است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاشمر سالیانه پذیرای ۳.۵ میلیون نفر زائر و گردشگر است، خاطرنشان کرد: طبق قوانین بین‌المللی از هر ۳ یا ۴ زائر و گردشگر یک نفر مقیم محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر وضعیت فعلی را با ۳۰ سال قبل و افزایش مراجعه‌کنندگان مقایسه کنیم توجه به زیرساخت‌های درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر بسیار ضروری است.

نیک‌بین همچنین بر شبانه‌روزی شدن پلی کلینیک کاشمر تأکید کرد و ادامه داد: تنها پلی کلینیک منطقه ترشیز شامل ۴ شهرستان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کاشمر است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات، نیازمند عزم راسخ است، امیدواریم به زودی شاهد اقدامات خوبی در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه پلی کلینیک کاشمر از ۸ شهرستان شامل بجستان، ششتمد، فردوس، فیض‌آباد، عشق‌آباد طبس و ... مراجعه کننده دارد، بیان کرد: مراجعه‌کنندگان به پلی کلینیک کاشمر فقط از همین شهرستان نیستند، بلکه از شهرستان‌های اطراف هم مراجعاتی برای درمان دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha