• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402070805068
  • خبرنگار : 50295

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان:

امید و اراده سرمایه اصلی افراد ناشنوا است

امید و اراده سرمایه اصلی افراد ناشنوا است

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: همه تلاش‌مان در این راستا است که معلولیت، محدودیت ایجاد نکند و بارها مشاهده کرده‌ایم که افراد ناشنوا در امور اجتماعی، ورزشی، بخش‌های علمی، آموزشی و ... درخشیده‌اند.

ابوالفضل رفیعی پیش از ظهر امروز( ۸ مهرماه) در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی ناشنوایان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حواس، حس شنوایی است که زمینه تعامل با اطرافیان را فراهم می‌کند و قطعا کمبود آن ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند ولی امروزه شاهد هستیم که با پیشرفت علم و تجاربی که در نقاط مختلف دنیا و کشور وجود دارد بسیاری از محدودیت‌ها حل شدنی است.

وی افزود: در حوزه ناشنوایی و کم‌شنوایی نیز اقداماتی از قبیل غربالگری و شناسایی وجود دارد، بخشی از مشکلات و معلولیت‌ها قابل درمان است، به همین دلیل حداکثر تلاش خود را برای پیشگیری از بدو تولد نوزاد در دستور کار داریم. ممکن است برخی از مشکلات اگر به موقع پیگیری نشود موجب کم‌شنوایی و ناشنوایی شود.

این مسئول تصریح کرد: همه تلاش‌مان در این راستا است که معلولیت، محدودیت ایجاد نکند، دیده‌ایم که افراد ناشنوا در امور اجتماعی، ورزش، بخش‌های علمی، آموزشی و ... درخشیده‌اند و این امر نشان می‌دهد که این افراد با امید به خدا، انگیزه خود و حمایت خانواده و دستگاه‌های متولی، می‌توانند کارهای مهمی انجام دهند که حتی فردی که معلولیتی ندارد نیز نتواند انجام دهد.

رفیعی با اشاره به راه‌اندازی مرکز توانبخشی و اعتبارات تخصیص داده شده برای خرید اقلام موردنیاز افراد دارای معلولیت، ادامه داد: اراده و امیدی که در دل افراد دارای معلولیت و ناشنوایان وجود دارد سرمایه اصلی آن‌ها است که کمک می‌کند به بسیاری از مشکلات غلبه کرده و از خیلی افراد پیشی بگیرند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه بهزیستی نیز احساس مسئولیت کاملی دارد، امیدواریم روز به روز شاهد افتخارآفرینی افراد دارای ناشنوا در عرصه‌های مختلف باشیم، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در بخش‌هایی همچون بحث دفتر کانون وجود دارد را پیگیر هستیم، این مشکل با هماهنگی مرجع قضایی درحال پیگیری است. باید شرایطی فراهم شود تا همه افراد شرایط استفاده از همه فرصت‌های جامعه را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha