• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070805163
  • خبرنگار : 50646

رئیس اداره پارک ملی بوجاق خبر داد

جمع آوری تله های زنده گیری پرندگان شکاری در پارک ملی بوجاق

جمع آوری تله های زنده گیری پرندگان شکاری در پارک ملی بوجاق

ایسنا/گیلان رئیس اداره پارک ملی بوجاق از جمع‌آوری تعداد یک کوخه و پنج دستگاه تله درختی زنده گیری پرندگان شکاری در حوزه پارک ملی بوجاق خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، احسان باقری پور اظهار کرد: با شروع فصل پاییز و سرد شدن عرض‌های شمالی زمین، تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی و دسترسی به غذا در تالاب بوجاق فرود می‌آیند.

وی افزود: متاسفانه قاچاقچیان در این ایام به روش‌های مختلفی تله‌گذاری کرده و پرندگان شکاری نظیر بالابان، شاهین و بحری را زنده‌گیری کرده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می‌رسانند.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق تصریح کرد: در اقدام به‌موقع ماموران یگان حفاظت پارک ملی بوجاق، تعداد یک کوخه و پنچ دستگاه تله درختی زنده‌گیری پرندگان شکاری در حوزه این پارک ملی جمع‌آوری و تخریب شده است.

باقری پور با بیان اینکه اداره پارک ملی بوجاق با سه پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه‌روزی در عرصه‌های حوزه پارک ملی بوجاق حضور داشته و ضمن تشدید اقدامات حفاظتی اقدام به تخریب و پاکسازی حوزه استحفاظی از دامگاه‌ها می‌کند، گفت: با متخلفان زیست‌محیطی برخورد قاطع می‌شود.

وی اضافه کرد: دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گزارش‌های خود را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا، کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است که در در این روش صید گودالی به نام محلی کوخت به عمق بیش از یک متر در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ‌هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می‌شود و با قرار دادن پرنده‌ای زنده به عنوان طعمه، از آن برای شکار پرنده‌های شکاری مانند بالابان، شاهین و بحری استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha