• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070906055
  • خبرنگار : 30147

استاندار خراسان رضوی:

کاهش مشکلات روستا، با نقش‌دهی به روستاییان اتفاق می‌افتد

کاهش مشکلات روستا، با نقش‌دهی به روستاییان اتفاق می‌افتد

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی کاهش مشکلات روستا را در گرو نقش‌دهی به روستاییان دانست.

یعقوبعلی نظری صبح امروز نهم مهرماه در دیدار با دهیاران بخش مرزداران شهرستان سرخس با اشاره به اهمیت روستاها، اظهار کرد: اگر بتوانیم روستا را فعال و پویا کنیم و مشکلات آن را از نظر معیشت و اشتغال و زیرساخت کاهش دهیم، بسیاری از مسائل و مشکلات روستا و شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: امکانات و ظرفیت در اختیار مردم روستا وجود دارد، لذا راهبرد اصلی باید این باشد که کاهش مشکلات روستا با نقش‌دهی به روستاییان اتفاق بیفتد و باید به صورت عملی صورت بگیرد. تاکنون خیلی نتوانسته‌ایم این کار را عملیاتی کنیم و الان باید این کار صورت بگیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: هدف ما روستا و رویکرد ما استفاده و نقش‌دهی به ظرفیت‌های مردم روستا است. مردم روستا مسئله را به خوبی می‌شناسند و اطلاعات کامل و جامع به مسائل روستا دارند.

وی خاطرنشان کرد: با محوریت دهیاران و حمایت از آن‌ها مسائل روستا را حل خواهیم کرد. این کمک‌ها در زمینه فکری، اجرایی و عملیاتی خواهد بود.

در این جلسه همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه قبل از زمستان امسال باید همه روستاهای بخش مرزداران گازدار باشد، گفت: در این زمینه ضمن تعهدی که فرمانداری سرخس اعلام کرده، نظارت و تأمین کالا با شرکت گاز و عملیات اجرایی با فرمانداری سرخس خواهد بود.

جواد خدایی، با بیان اینکه پوشش تلفن همراه تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت کامل در منطقه صورت خواهد گرفت، افزود: در زمینه راه‌سازی در این منطقه به صورت مجموع ۶۰ کیلومتر راه روستایی‌ آسفالت نشده وجود دارد.

وی در همین خصوص بیان کرد: ۱۰ درصد برآورد هزینه توسط راهداری تأمین خواهد شد، براین اساس در سال جاری ۳۰ کیلومتر راه روستایی با همکاری فرمانداری و راهداری آسفالت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تا پایان سال جاری اقدامات و طرح‌هایی‌ در خصوص تأمین آب هشت روستای منطقه اجرا خواهد شد، گفت: ۶ قنات در بخش مرزداران وجود دارد که سه قنات آن فعال و سه قنات دیگر در دست بررسی و اصلاح است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ مسئله‌ای در خصوص قنات‌های شهرستان سرخس نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha