• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071006711
  • خبرنگار : 50405

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌ اسلامی:

وحدتی که در داخل کشور ایجاد شده، به سطح منطقه تسری یافته است

وحدتی که در داخل کشور ایجاد شده، به سطح منطقه تسری یافته است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌ اسلامی گفت: وحدتی که در داخل کشور ایجاد شده، به سطح منطقه نیز تسری یافته است و شعارها و برنامه‌های مقامات کشور نیز بر این موضوع تاکید دارد.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش همگرایی و وحدت در بین کشورهای منطقه، اظهار کرد: اندیشه وحدت در جمهوری اسلامی از بدو تاسیس ملاک عمل قرار گرفت و برنامه‌ها و فعالیت‌ها عمدتاً حول این محور صورت گرفته است. یکی از تجلی‌های وحدت این است که پیروان مذاهب مختلف، با یکدیگر متحد باشند و حول محور منافع و امنیت ملی عمل کنند.

وی افزود: اکنون شاهدیم وحدتی که در داخل کشور ایجاد شده بود، به سطح منطقه نیز تسری یافته است و شعارها و برنامه‌های مقامات کشور نیز بر این موضوع تاکید دارد. در داخل کشور، وحدت حول همکاری برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی است و در سطح منطقه نیز وحدت باید حول محور همکاری برای تامین منافع ملت‌های مسلمان، دفع توطئه‌های دشمنان امت اسلامی و آزادی قدس شریف شکل گیرد.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با بیان اینکه نقطه آرمانی وحدت در سطح منطقه آن جایی است که تمام دولت‌ها و ملت‌ها برای منافع و امنیت مشترک کار کنند، عنوان کرد: کشورهای منطقه باید از بروز تفرقه جلوگیری کنند و هر گاه بخشی از امت اسلامی دچار مشکل شد، سایر کشورهای منطقه برای یاری‌رسانی به آن تلاش کنند تا با یک کوشش جمعی، مشکلات خاورمیانه مرتفع گردد.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌ اسلامی ادامه داد: در راستای رسیدن به وحدت، از سمت کشورهای مختف منطقه شعارهایی مطرح می‌شود، اما عملی شدن این شعارها به برنامه‌ریزی‌های دقیق نیاز دارد و تا این برنامه‌ها با همفکری بین تمام سران منطقه تدوین نشود، راه به جایی نمی‌برد.

زنگنه با اشاره به وجود وحدت در داخل ایران، تصریح کرد: در داخل کشور نه تنها وحدت میان پیروان مذاهب باید تحکیم شود، بلکه باید میان تمام جریانات سیاسی معتقد به اسلام و پایبند به استقلال و آزادی کشور هم وحدت وجود داشته باشد و ملت ایران با هر سلیقه‌ای در زمینه سیاسی، با یکدیگر متحد باشند و هیچ بخشی از جامعه ایرانی کنار گذاشته نشود و اقدامات در راستای جذب حداکثری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha