• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071107185
  • خبرنگار : 50039

پایان اجراهای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی گلستان

پایان اجراهای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی گلستان

ایسنا/گلستان اجراهای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی آیینی و سنتی استان گلستان در دو شهر گرگان و کردکوی با استقبال پرشور علاقمندان به هنر نمایش مواجه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در جمع خبرنگاران از استقبال پرشور و بی‌نظیر علاقمندان گلستانی از اجراهای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی آیینی و سنتی در شهرهای گرگان و کردکوی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با حضور گروه‌هایی از کشورهای چین و تاجیکستان و استان‌های خراسان رضوی، تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، مازندران، خوزستان، یزد و بوشهر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و مجتمع فرهنگی هنری کردکوی برگزار شد.

محمد رعیت با بیان اینکه این جشنواره سبب شده تا استان گلستان در کانون توجه فعالان هنر نمایش کشور قرار گیرد، ادامه داد: اجراهای این جشنواره از روز جمعه ۷ مهرماه آغاز و شامگاه امروز به پایان رسید.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره روز سه شنبه «۱۱ مهرماه» همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز «کاظم نظری»، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حسن رونده» مسئول هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی و هیأت همراه به منظور بازدید از برخی اجراها و شرکت در آیین اختتامیه این جشنواره وارد استان گلستان و شهر گرگان شدند.

پایان اجراهای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی گلستان

به گزارش ایسنا، نمایش «پری» از استان البرز با نویسندگی خیرالله تقیانی و کارگردانی مهدی فتحی، «آتلان در سرزمین شمالی» از استان گلستان و شهر بندرترکمن به نویسندگی بهرام محمد ایری و کارگردانی شهروز ایری، «جیک و بوک» از استان خراسان رضوی و شهر مشهد به نویسندگی و کارگردانی شاپور ترکمن سرابی، «مجلس آهوخانی» از استان تهران به نویسندگی مهدی ملکی و کارگردانی فهیمه علی آبادی، «تقلیدنامه زال و رودابه» از استان البرز و شهر کرج به نویسندگی و کارگردانی محمد حاج محمدی، «شنگرف» از استان تهران به نویسندگی و کارگردانی علی یداللهی اجراهای روز نخست این جشنواره بودند.

در دومین روز جشنواره نمایش«آخرین بازی» از خراسان رضوی و شهر مشهد به نویسندگی هوشنگ جاوید و کارگردانی علی آزادنیا، «داش آکل به روایت نوچه کاکا رستم» از استان تهران به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی، «اودنگ» از استان مازندران به نویسندگی مهیار هزارجریبی و کارگردانی سارا یزدانی، «گلزخم» از استان خوزستان به نویسندگی سیدصادق فاضلی و کارگردانی کفایت جادری، «خان نهم» از استان خوزستان و شهر شوشتر به نویسندگی ابوالقاسم غلام‌حیدر و کارگردانی هاشم مهری به روی صحنه رفتند.

در روز سوم shaoxing opera) Yoe opera) از کشور چین، «در انتظار گورو» از تهران به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی، «شارامان» از استان خوزستان و شهر بهبهان به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی ساسان شکوریان، «فین جین» از استان یزد به نویسندگی ابوالفضل حاج علی خانی و کارگردانی رضا آقایی میبدی اجرا شدند.

روز پایانی این جشنواره با اجرای Tobibi parron (Flying Doctor) از کشور تاجیکستان آغاز و با اجرای نمایش «مو که مه کنجکه تونوم» از استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان به نویسندگی ارسلان محبی و کارگردانی محدثه مهرپویان، «بالاتر از سیاهی» از استان تهران به نویسندگی امیرحسین انصافی و ناصر آویژه و «دلدشو» از بوشهر به نویسندگی و کارگردانی عبدالمجید انصاری خاتمه یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha