• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071509417
  • خبرنگار : 30147

بخشدار سرولایت مطرح کرد

ادامه مشکل آب شرب و طولانی شدن اجرای برخی پروژه‌های آبرسانی سرولایت

ادامه مشکل آب شرب و طولانی شدن اجرای برخی پروژه‌های آبرسانی سرولایت

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت گفت: مشکل آب شرب و طولانی شدن اجرای پروژه‌های آبرسانی در برخی روستاهای سرولایت همچنان ادامه دارد.

باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه بازدید از عملیات اجرای شبکه انتقال آب روستای آق قایه اظهار کرد: این پروژه به طول ۵/۵ کیلومتر با اعتبار اولیه ٢۶ میلیارد ریال از محل اعتبار محرومیت‌زدایی استان اجرا و با تکمیل آن، ١٠٠ خانوار این روستا از آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای نهضت اصلاح شبکه و لوله‌گذاری آبرسانی به برخی روستاهای این بخش از سال گذشته تاکنون، افزود: با همکاری شرکت آبفای شهرستان، حدود ۸۰۰۰ متر لوله رایگان برای انتقال و اصلاح شبکه آبرسانی در اختیار دهیاران قرار گرفت تا با مشارکت مردمی نسبت به این مهم اقدام شود.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته دولت امسال حدود ۵ روستای این بخش از این خدمات بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: در ادامه اجرای این طرح، قریب ۴ کیلومتر دیگر لوله رایگان در اختیار دهیاران دیگر قرار گرفته تا هرچه سریع‌تر و در شرایط جوی مناسب نسبت به اجرا اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در سرولایت تصریح کرد: طولانی شدن اجرای برخی پروژه‌های آبرسانی در روستاهای برزنون، چکنه علیا، آق قایه، عشق‌آباد و کلاته فشای با توجه به شرایط اقلیمی منطقه موجب بروز نگرانی‌هایی در بین اهالی منطقه شده است.

بخشدار سرولایت گفت: با این وجود همچنان تنش آبی در سرولایت وجود دارد و مردم کم برخوردار این منطقه نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط در جهت رفع این معضل هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نزولات جوی در منطقه کوهستانی سرولایت و شرایط توپوگرافی منطقه، حفر چاه جدید و مهندسی مجدد مجتمع آبرسانی ۲۷ روستای بینالود ضروری است.

صدیقی حفر چاه جدید و مهندسی مجدد مجتمع آبرسانی ۲۷ روستای بینالود را از مطالبات به حق اهالی این منطقه دانست و گفت: در این رابطه مدیریت شهرستان قول اجرای آن طرح را از سال گذشته داده است.

بخشدار سرولایت تصریح کرد: در صورت عدم حفرچاه جدید و مهندسی مجدد این مجتمع، تنش آبی در سرولایت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha