• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071610511
  • خبرنگار : 50444

پلاک هوشمند پستی در خراسان شمالی نصب می‌شود

پلاک هوشمند پستی در خراسان شمالی نصب می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست شرکت پست خراسان شمالی از آغاز فرآیند نصب پلاک و کدپستی هوشمند در استان خبر داد.

 رامین خرمی ۱۶ مهرماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، اظهار کرد: عملیات این اقدام تقریبا آغاز شده و پیمانکار نیز انتخاب شده و نیروهای آن مشغول آموزش هستند تا کار نصب پلاک و کدپستی هوشمند را انجام دهند.

وی افزود: تاکنون تفاهم نامه هایی با تعدادی از شهرداری ها و دهیاری ها برای آغاز این اقدام منعقد شده است که ادامه می یابد. در طراحی جدید و پلاک هوشمند، کدهای پستی به صورت کد QR روی پلاک ها حک می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود سبب ایجاد حساسیت در دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها برای تسریع در این اقدام شده است، تاکید کرد: قرار است نصب پلاک و کدپستی هوشمند طی دو سال آینده در استان به اتمام برسد و در تمام نقاط شهری و روستایی نصب شود.

سرپرست شرکت پست خراسان شمالی در ادامه گفت: تاکنون ۹۱.۵ درصد از آدرس های شهرهای استان شامل ۱۹ شهر از ۲۷ شهر استان، «ژئوکد» شده است.

وی ادامه داد: «ژئوکد» به این معنی است که آدرس های استاندارد شده به همراه مختصات مرتبط به عنوان یک داده روی نقشه قرار می گیرد تا امکان گزارش گیری از اطلاعات مختلف روی نقشه فراهم و امکان خدمات دهی بهتر فراهم شود.

خرمی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم، جزیره ای عمل کردن دستگاه ها است. ما توسط دولت موظف به اجرای پروژه GNAF هستیم و داده های حاصل از آن را در اختیار دستگاه های مختلف قرار می دهیم اما آن ها بعضا چنین کاری را انجام نمی دهند که سبب بروز مشکلاتی شده است.

وی گفت: پروژه GNAF نقشه و آدرس را به کدپستی لینک می‌کند. از این رو به راحتی می‌توان موقعیت جغرافیایی یک کدپستی را روی نقشه مشاهده کرد. براساس این طرح، موقعیت مکانی و اطلاعات نقشه‌ای برای همه آدرس‌های دارای کدپستی لینک می‌شود و براین اساس می‌توان آدرس را به‌طور دقیق برای تمام نقاط ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha