• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402071812434
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

نمایشگاه صادرات ایران به روسیه در زنجان، زمینه‌ساز ارتباطات تجاری با کشورهاست

نمایشگاه صادرات ایران به روسیه در زنجان، زمینه‌ساز ارتباطات تجاری با کشورهاست

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: یکی از ابزارهای ایجاد تسهیل‌گری و زیرساخت برای تعاملات بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه ‌است.

محسن افشارچی پیش از ظهر امروز (۱۸ مهرماه) در آیین افتتاح نمایشگاه صادرات ایران به روسیه در استان زنجان، با اشاره به نقش دولت در ایجاد زیرساخت‌های تجاری، اظهار کرد: همه تلاش‌ها بر این است که به گونه‌ای عمل شود که این نمایشگاه بستر همکاری‌های موفق با تجار خارجی را فراهم آورد.

وی با اشاره به ارتباط رایزن‌ و سفرای کشورهای مختلف با تجار و واحدهای‌ تولیدی استان به همت وزارت خارجه، افزود: این ارتباطات در شاخص‌های کلان اقتصادی موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم استان در حوزه اقتصادی، تسهیل‌گری و ایجاد زیرساخت‌های مربوط به تعاملات بین‌المللی است، ادامه داد: یکی دیگر از این اقدامات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه بود؛ در واقع دولت وظیفه تسهیل‌گری و گره‌گشایی می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه روند ایجاد شده نتیجه خود را طی سال‌های آینده در شاخص کلان اقتصادی کشور از جمله‌ صادرات نشان خواهد داد، افزود: ایجاد زبان مشترک بین تجار و تولیدکنندگان وضعیت بهتری را در این حوزه فراهم و بخش دولتی نیز مسیر را تسهیل می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: روسیه به لحاظ فرهنگی، لجستیکی و همسایگی، کشور مناسبی برای تعاملات خارجی است‌.

صمد یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه اغلب واحدهای تولیدی استان با قیمت‌های جهانی پیش می‌روند و مواد اولیه خود را از صنایع مادر تامین می‌کنند، افزود: فرهنگ تجارت یک فرهنگ ریشه‌دار بوده است و می‌تواند زمینه تجارت بزرگی را بین دو کشور فراهم کند.

این مسئول با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان پایین‌تر از ظرفیت اسمی تولید داشته و هنگامی که این ظرفیت خالی است مجبور به رقابت با بازارهای جهانی هستند، اضافه کرد: تولیدکنندگان بایستی به بازارهای جهانی فکر کنند.اگر این گونه نباشد به‌طور قطع ادامه حیات آن سخت خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اهمیت ارتباط رو در رو و صمیمی تجار در محل نمایشگاه، این امر را فرصتی موثرتر از ارتباطات مجازی دانست و گفت: متاسفانه تاکنون نمره قابل قبولی را تجارت بین ۲ کشور کسب نکرده است و اگر فعالان اقتصادی کشورمان فرصت را غنیمت ندانند کشورهای دیگر وارد عمل خواهند شد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت اقتصادی با روسیه و اهمیت این کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها در سال‌های پیش‌رو نیز تکرار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha