• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402072215126
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان:

بانوی کاشانی، موفق به دریافت نشان کشاورز نمونه ملی شد

بانوی کاشانی، موفق به دریافت نشان کشاورز نمونه ملی شد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان از انتخاب و معرفی ملیحه غبرایی، به‌عنوان کشاورز نمونه ملی خبر داد.

نادر مزینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخاب کشاورز نمونه در سه سطح شهرستان، استان و ملی انجام می‌شود که  امسال با ارزیابی و بررسی ۲۷ هزار کشاورز در سراسر کشور، ۱۷۱ نفر در سطح ملی انتخاب و معرفی شدند.

 وی افزود: شاخص‌های ارزیابی کشاورز نمونه شامل خلاقیت و نوآوری، بهره‌وری در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، کارآفرینی، میزان عملکرد تولید در واحد سطح، کیفیت تولید، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط با موسسه‌های تحقیقاتی و علمی است.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان تأکید کرد: ملیحه غبرایی، مدیرعامل شرکت تعاونی مرتع‌داران و کشاورزان شهرستان کاشان است که بیش از یک دهه سابقه کار و تسهیلگری در حوزه آبخیز کاشان داشته و دانشجوی دکترای مدیریت مناطق خشک و بیابانی است.

مزینی تصریح کرد: پژوهش در خصوص پروژه ملی اثر مالچ زیست تخریب پذیر سلولزی –پلیمری بر رشد اسکنبیل و طرح استفاده از انرژی باد و نقش آن در اقتصاد منابع طبیعی و آبخیزداری دشت کاشان از جمله فعالیت‌های مطالعاتی ملیحه غبرایی است.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان، افزود: تأمین و توزیع نهاده‌ها، ارائه خدمات فنی و تخصصی، تأمین اعتبار و تسهیلات مورد نیاز اعضا شرکت و پلاک‌کوبی دام‌های شهرستان از جمله معیارهای موفقیت شرکت تعاونی مرتع‌داران و کشاورزان شهرستان کاشان در این سنجش ملی بوده است.  

وی اظهار کرد: امیرحسین عباسی در بخش کشت گیاهان دارویی، فرهاد نوری در بخش بهره‌برداری سیستم‌های تحت فشار، مهران دباغ مدیرعامل نمونه تعاونی مرغداران و تقی صحرایی در بخش پرواربندی گوساله گوشتی موفق به نشان کشاورز نمونه استان اصفهان شدند.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: انتخاب کشاورز نمونه، فرصتی است که کشاورزان نمونه می‌توانند با عرضه توانمندی‌ها و مهارت‌های خود در پهنه تولید، یکی از ارکان ترویج و آموزش کشاورزی کشور شده و با ایجاد ارتباط با سایر تولیدکنندگان، حلقه انتقال دانش و مهارت از پژوهش و نظریه تا مزرعه را کامل کنند.

مزینی گفت: برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی، نیازمند بررسی مشکلات و روش‌های بهبـود عملکـرد، شناخت الگوهای کشت و تولید از روستا تا سطح ملی است که این فرایند فراتر از بخشنامه با انتخاب کشاورزان نمونه قابل دستیابی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha