• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402072315683
  • خبرنگار : 50635

مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

نگاه کلان و چندبعدی دانشجو برای بررسی مشکلات ضروری است

نگاه کلان و چندبعدی دانشجو برای بررسی مشکلات ضروری است

ایسنا/هرمزگان مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، نگاه کلان و چندبعدی دانشجو برای بررسی مشکلات ضروری است، گفت: یک دانشجو باید با دید چند بعدی و ناظر در تمام ابعاد یک مسئله اقدام به ارائه نظر و راهکار کنند تا بتواند در مسیر خود موفقیت را کسب کند.

مهدی عباسی‌ مهری در گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان که در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان برگزار شد، دانشگاه را سنگر دانست و اظهار کرد: دانشگاه در شرایط امروزی جامعه وظیفه و مسئولیت مهمی را بر عهده دارند و می‌توانند در جریان‌سازی، اقناع و ایجاد گفتمان‌های واحد در کشور نقش مهم و اساسی ایفا کنند.

وی، با اشاره به ارتقاء ابعاد شخصیتی دانشجو در دوران تحصیل، بیان کرد: دانشجویان باید قدر این دوران طلایی دانشگاه را بدانند و سعی کنند در این دوران فعالیت‌های تشکیلاتی را آغاز کنند تا بتوانند در آینده نقش مهمی را در جامعه ایفا کنند.

مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، ضمن تاکید بر لزوم وجود نگاه تحول‌خواهانه در میان دانشجویان، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تشکیلاتی در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و امام خمینی (ره) نیز در بیانات خود تاکید ویژه‌ای بر این امر داشتند. به همین جهت دانشجویان نیز باید با اهمیت این موضوع آشنا شوند و نسبت به تاثیرات این فعالیت‌ها چه در دوران دانشجویی و چه پس از آن آگاه شوند.

عباسی‌مهری، وجود نگاه کلان و ملی را برای بررسی و آسیب‌شناسی چالش‌های کشور ضروری دانست و  تصریح کرد: یک دانشجو باید با دید چند بعدی و ناظر در تمام ابعاد یک مسئله اقدام به ارائه نظر و راهکار کنند تا بتواند در مسیر خود موفقیت را کسب کند به همین جهت است که من همیشه اعتقاد دارم، برای یک دانشجوی آرمان‌خواه هیچ سد و مانعی وجود ندارد.

وی با ذکر این نکته که از دوران دانشجویی برای تقویت جنبه‌های مختلف علم خود تلاش کنید، مطرح کرد: در حال حاضر کشور به نیروی ماهر و نیروی آگاه به فعالیت تشکیلاتی نیاز دارد وگرنه حضور شخص در دانشگاه صرفا برای کسب مدرک هیچ ارمغانی را برای دانشجو به همراه نخواهد داشت به همین جهت دانشجو باید قدرت تحلیل نیروسازی، شبکه‌ساز و هدایتگری بالایی برای هدایتگری جامعه داشته باشد.

مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، کیفیت فعالیت تشکیلاتی را از کمیت آن مهم‌تر دانست و گفت: من اعتقاد دارم که کیفیت فعالیت‌های دانشجویی از کمیت آن مهم‌تر است اما باید توجه داتش که تشکل‌های دانشجویی بدون عضو فعال، هیچ خروجی و بهره‌ای به همراه نخواهد داشت.

عباسی‌مهر، با ذکر این نکته که تخصص در کنار ایمان و تقوا باعث موفقیت می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان باید ضمن شناسایی نقشه‌ها و حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به کشور و اسلام، اقدام به برنامه‌ریزی برای مقابله با طرح و نقشه‌های دشمن کند و جامعه را نیز از وجود چنین برنامه‌هایی از سوی دشمن آگاه کند به همین جهت است که گفته می‌شود دانشجو موذن جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha