• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072719567
  • خبرنگار : 50071

وزیر بهداشت:

میزان کارهای خیر در حوزه سلامت ۲ برابر ارتقا یافته است

میزان کارهای خیر در حوزه سلامت ۲ برابر ارتقا یافته است

ایسنا/خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در کشور ٢٠ هزار خیر شناسایی شده است و خوشبختانه میزان کارهای خیر در حوزه سلامت دو برابر ارتقا یافته است.

بهرام عین‌اللهی شب گذشته ۲۶ مهر در ضیافت شهردار مشهد با خیرین سلامت کشور، اظهار کرد: متاسفانه این روزها شاهد یک جنایت تاریخی هستیم که شاید در طول تاریخ این جنایت بی‌نظیر بوده است. در تمام قوانین بین المللی ذکر شده که نباید به بیمارستان، مجروح، پزشک و بیمار حمله کرد، ولی امروز می‌بینیم که بیمارستان که بیماران آن زنان و کودکان بودند بمباران کردند و آنها فجیع ترین اقدام را انجام دادند و این چهره واقعی صهیونیست است و این چهره باقی خواهد ماند و امروز تمام دنیا به خروش آمده است.

وی افزود: ما در فرهنگ و تاریخ کشور خود نقاط خوب و با ارزشی داریم که به ما هویت می‌دهد و مهمترین مسئله در هر کشور هویت اوست. کشور ایران نیز دارای هویت است و مانند کشور آمریکا مصنوعی نیست که کشورهای دیگر آن را درست کرده باشند. در این هویت یک نقطه بسیار درخشان وجود دارد و آن هم نیکوکاری و انفاق است. فرهنگ خیرین قدمت تاریخی دارد و بسیاری از پدران و اجداد ما دنبال کار خیر بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اینکه انفاق از مال و جان کار مهمی است، ادامه داد: کارهای خیر متنوع است که با ارزش‌ترین آن کار خیر در حوزه سلامت است. در واقع ما جان انسان‌ها را نجات می‌دهیم و حیات دوباره به انسان‌ها می‌دهیم. در دوران شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی داشتیم؛ روزانه ٧٠٠ بیمار فوت می‌شد، ۵٠ هزار بیمار مراجعه می‌کردند، ۱۰۰۰نفر بستری و ۸۰۰۰ مریض بدحال داشتیم و در آن روزها خیرین کنار ما بودند.

عین‌اللهی گذشتن از مال و ثروت را توفیق الهی دانست و گفت: مهمترین کار خیر آن است که بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم. در حوزه سلامت کارهای بسیار زیاد است خوشبختانه ما وزارت بهداشت، درمان، آموزش و پزشکی هستیم بنابراین در همه قسمت‌ها می‌توان کار خیر انجام داد. بهترین و مجهزترین دانشگاه پزشکی را یک خیر در کرج ساخته است که نمونه آن در کشور وجود ندارد. در حوزه‌های علمی و پژوهشی می‌توان کارهای زیادی انجام داد و کار خیر بسته به مقدار نیست، بسته به نیت است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای حوزه سلامت بسیار زیاد است و باید این نیازها را در اختیار همه خیرین قرار داد، گفت: در سامانه‌ای این نیازها اعلام شده است. خیرین به این سامانه مراجعه کنند تا براساس آن نیازهای سلامت انجام شود.

عین‌اللهی با اشاره به این موضوع که تاکنون اقدامات خوبی با خیرین در حوزه سلامت انجام شده است، گفت: در کشور ٢٠ هزار خیر شناسایی شده است و خوشبختانه میزان کارهای خیر در حوزه سلامت دو برابر ارتقا یافته است. متاسفانه نقطه ضعف بزرگی وجود دارد و آن هم این است که خدمات خود را منعکس نمی‌کنیم. باید به اطلاع مردم برسانیم زیرا همه تشویق می‌شوند تا در کار خیر شرکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در این جلسه از تعدادی خیرین در حوزه سلامت قدردانی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha