• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402072719764
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار عنوان کرد

بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن بیشتر پای کار باشند

بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن بیشتر پای کار باشند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک های عامل در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن تعلل نکنند و  بیشتر پای کار باشند.

علی محمد روستا روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در بازدید سرزده از بانک های مسکن و ملی استان افزود: یکی از اولویت‌های دولت تسریع در طرح نهضت ملی مسکن است و بانک ها موتور محرک در زمینه پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی هستند.

وی اظهار کرد: مراجعه کننده حقیقی و حقوقی زیادی برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی به بانک مراجعه می کنند و از تاخیر در پرداخت تسهیلات نهضت ملی یا سخت‌گیری بانک ها و اجرای نکردن تکالیف بالادستی که برای بانک ها تدارک دیده شده، گلایه دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قوانین درون بانکی خاطرنشان کرد: مشکلی که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد تضاد قوانین بانکی با شورای عالی مسکن است.

روستا تصریح کرد: شورای عالی مسکن بدون قید و شرط مصوبه کرده که تسهیلات مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که اگر پرداخت بانک ها به تاخیر بیفتد با توجه به آورده پایین و توان مالی متوسط متقاضی از ادامه کار منصرف می شود.

وی ادامه داد: موضوعی دیگری که باید مورد توجه شبکه بانکی باشد تعدیل است، راه و شهرسازی صورت وضعیتی به بانک ارسال می کند که این صورت وضعیت می تواند کارکرد مثبت یا تعدیل باشد که بانک ها مقدار و مبلغی که راه و شهرسازی به آنها ابلاغ کرده را باید پرداخت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قسط بندی تسهیلات منوط به پایان کار است، عنوان کرد: بانک و راه و شهرسازی هر دو ارزیاب و ناظر برای واحد طرح نهضت ملی مسکن بوده و میزان درصد پیشرفت پروژه را اعمال می کنند اما بانک همواره کمترین درصد را پرداخت می کند.

به گزارش ایسنا، روستا بیان کرد: راه و شهرسازی تناقض ها و تضادهای بانک ها را به ما اعلام کند تا تخلفات را به بانک های مرکزی در تهران اعلام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha