• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402073021039
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

۵۹۹ روستای سیستان و بلوچستان به طرح آبرسانی ملی الحاق شد

۵۹۹ روستای سیستان و بلوچستان به طرح آبرسانی ملی الحاق شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبی و فاضلاب کشور از الحاق ۵۹۹ روستای سیستان و بلوچستان به طرح آبرسانی ملی خبر داد.

"مجید آقازاده حبشی" شامگاه شنبه ۲۹ مهر در جلسه ای که با هدف بررسی و کنترل طرح‌های ویژه آبرسانی این استان در زاهدان صورت گرفت، بیان کرد: به منظور تأمین اعتبار و اجرای تاسیسات آب این تعداد روستا از ردیف ملی روستایی، لیست روستاهای مورد نظر و فرآیند تحقق این مهم نهایی شد.

وی از تکمیل، فاز اول طرح خط انتقال آب‌شیرین‌کن کنارک به شهر چابهار با توجه به تأمین لوله، تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: این پروژه که به طول ۲۲ کیلومتر است، نقش مهمی در افزایش ظرفیت انتقال آب به شهر چابهار و رفع بخشی از کمبود آب این شهر بندری دارد.

وی با اشاره به عملیات باقیمانده طرح آبرسانی به شهرهای سیستان نیز گفت: با توجه به اینکه این طرح توسط وزیر نیرو مورد تاکید است، قرار است عملیات اجرایی مورد نیاز برای تکمیل طرح طی یک ماه آینده به پیمانکار واگذار شود.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین از تأمین اعتبار طرح اضطراری آبرسانی به شهرهای زاهدان و منطقه سیستان از محل دشت هامون هیرمند، شیله و لواریاب تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان و تأمین اعتبار برای سرعت بخشیدن به طرح جهاد آبرسانی در این استان خبر داد و گفت: تا تحقق این مهم، پیگیر اعتبارات ویژه برای این دو طرح اولویت‌دار وزارت نیرو هستیم.

بازدید از آخرین وضعیت ذخایر آبی چاه نیمه‌های سیستان به عنوان تنها منبع اصلی تامین کننده آب شمال و مرکز این استان با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نفر جمعیت، بازدید از تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ در مدار و تعدادی از پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو در منطقه سیستان، سایر از برنامه‌های سفر معاون مهندسی شرکت آبفای کشور به این استان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha