• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402080302334
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معارفه شد

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معارفه شد

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: پزشکی قانونی از مجموعه‌های تخصصی، علمی و تشخیصی قوه قضاییه بوده که با پرونده‌های مختلف گره خورده است.

حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق پیش از ظهر امروز (۳ آبان‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان، با بیان اینکه نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت، نقش مهم و راهبردی است، اظهار کرد: اقدام به موقع و دقیق پزشکی قانونی در اظهار نظر پزشکی در فرآیند دادرسی و جلوگیری از اطاله دادرسی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اخذ نظر کارشناسی پزشکی قانونی در صدور حکم، افزود: نقش این سازمان در این خصوص برجسته است؛ لذا بایستی زیرساخت و تجهیزات لازم در راستای تسریع پاسخ‌دهی و اظهارنظرهای دقیق فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه قضات بر نظر پزشکی قانونی رأی صادر می‌کنند، ادامه داد: توجه به تخصیص بودجه و تامین اعتبار این سازمان تاثیر به‌سزایی در تسریع تشخیص و اظهار نظرها دارد.

این مسئول با یاد آوری اینکه این سازمان با مبانی علمی و تخصصی عجین شده است و مردم از این سازمان، سرعت در رسیدگی‌ به پرونده‌ها و دقت و اجرای عدالت را انتظار دارند، تاکید کرد: الزامات این مسئله نیز نیروی متخصص، تجهیزات لازم و زیرساخت‌ها است که پزشکی قانونی باید بیش از پیش در این زمینه تقویت شود.

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معارفه شد

وی با اشاره به اینکه از ۱۳ حوزه قضایی در ۶ حوزه پزشکی قانونی مستقر است، گفت: فرایند طولانی شدن کمیسیون‌ها و اظهارنظرهای پزشکی به علت کمبود پزشک است که امیدواریم این مسئله در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر باشد.

مدیرکل سابق اداره‌کل پزشکی قانونی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، گفت: مردم زمانی به ما مراجعه می‌کنند که ممکن است حال روحی مناسبی نداشته باشند و وظیفه این سازمان این است که هر چه بهتر و سریع‌تر پرونده و مسئله مراجعه‌کنندگان را انجام دهد.

بابک غیاثی با اشاره به فعالیت‌های خود در طی خدمت، افزود: همه تلاش خود را کردیم که شاخه‌های مختلف فعالیت پزشکی قانونی را به مردم بشناسانیم و با تسریع در فرایند جواب‌دهی آزمایش‌ها علی‌رغم کمبود تجهیزات آزمایشگاهی، پزشک و پرسنل سبب ایجاد رضایت شویم.‌ 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار پرونده در سال با کمترین پرسنل بررسی و اظهارنظر می‌شود، ادامه داد: تشکیل کمیته‌های سه نفره تاثیر بسزایی در مدت پاسخ‌دهی داشت همچنین واحدهای تشریح و معاینات همه تلاش خود را با وجود نبود امکانات زیرساختی در ارائه گواهی‌های درست و استاندارد داشتند.

 به گزارش ایسنا در این مراسم بابک غیاثی مدیرکل سابق پزشکی قانونی تودیع و مهرشاد طهماسبی به‌عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha