• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402080805571
  • خبرنگار : 50295

سرپرست بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی در اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند

بهزیستی در اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند

ایسنا/زنجان سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف بهزیستی انتخاب می‌کنند و مشوق‌هایی را نیز در این زمینه در نظر گرفته است.

روح‌اله خدابنده‌لو صبح امروز(۸ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران درخصوص اشتغال جامعه هدف بهزیستی و با اشاره بر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال پس از فرا گرفتن روش‌های کسب و کار و مهارت لازم، اظهار کرد: بهزیستی همواره در زمینه اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند، سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان نیز اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی افزود: تسهیلات اشتغال بهزیستی صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار و جویای کار که در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید قرار دارند با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای و جواز کسب قابل پرداخت است. همچنین مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند، تصریح کرد: بهزیستی مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی نیز در نظر گرفته است به این صورت که کارفرمایان با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند. همچنین بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف این اداره  انتخاب می‌کنند.

خدابنده‌لو با بیان اینکه ترمیم حقوق، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و ... بخشی از حمایت‌های بهزیستی در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان است، ادامه داد: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف بهزیستی اقدام کرده و براساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت کند، می‌توانند علاوه بر دریافت مشوق‌هایی چون وام کم بهره از خدمات پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد برای نیروی به‌کار گرفته شده نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: خروج از پوشش مستمری بهزیستی مستلزم پیگیری، ارزیابی و اطمینان از سطح توانمندی اقتصادی خانواده در تامین حداقل نیازهای اساسی زندگی است. همچنین افراد مستمری‌بگیر، پشت نوبت دریافت مستمری و گروه‌های دریافت‌کننده چرخه خدمات از بهزیستی جزو جامعه هدف بهزیستی هستند و می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha