• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402080805838
  • خبرنگار : 50635

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

شرکت‌های خصوصی بندرشهید رجایی موظف به اجرای پدافندغیرعامل هستند

شرکت‌های خصوصی بندرشهید رجایی موظف به اجرای پدافندغیرعامل هستند

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دوراندیشی و به معنای مراقبت، کنترل و ایجاد موانع در برابر انواع آسیب‌ها، تهدیدها و نفوذ دشمنان است، گفت: شرکت‌های خصوصی مستقر در بندرشهید رجایی موظف به اجرای پدافندغیرعامل هستند.

حسین‌ عباس‌نژاد، ظهر امروز (هشتم آبان ماه) در همایش علمی آموزشی پدافند غیرعامل در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست‌های مقابله با سلطه و طرفداری از حق‌طلبی همیشه مورد تهدید دشمنان بوده که یکی از این تهدیدات، وجود رژیم کودک‌کش اسراییل است.

وی ادامه داد: بندر شهید رجایی به عنوان یکی از شاهرگ‌های اقتصادی، یکی از نقاط مهم راهبردی کشور است که بیش از ۶۵ درصد واردات و صادرات کشور از طریق این بندر انجام می‌گیرد.

شرکت‌های خصوصی مستقر در بندرشهید رجایی موظف به اجرای پدافندغیرعامل هستند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه حساسیت‌ مقابله و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با هرگونه تهدید از موضوعات بسیار مهم و مورد توجه در استان هرمزگان است، لازمه انجام فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی را توجه ویژه به استانداردهای پدافند غیرعامل دانست.

عباس‌نژاد ضمن تاکید بر توجه به مسائل حفاظتی از سوی مدیران و کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی مستقر در این بندر، ایجاد مرکز ICT را یکی از طرح‌های مهم اداره‌کل بنادر هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی توجه و تاکید به افزایش تجهیزات امنیت فیزیکی و کنترل دسترسی از جمله نصب دوربین‌های حفاظتی، حفاظت پیرامونی و اطفای حریق را از دیگر نمونه‌ طرح‌های مهم بنادر هرمزگان در راستای پدافند غیرعامل و توجه به امنیت پایدار در بزرگترین بندر تجاری ایران عنوان کرد.

ایوب خادمی بندری رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: موضوع پدافند با تمامی شئون زندگی اجتماعی انسان سرو کار دارد و در سیستم‌های اداری بخش کلیدی محسوب‌ می‌شود.

وی با اشاره به حجم گسترده فعالیت‌ها و وجود زیرساخت‌های راهبردی در بندر شهید رجایی گفت: دامنه فعالیت‌های پدافند غیرعامل فقط در حوزه ادارات اجرایی تعریف نمی‌شود، بلکه شرکت‌های بخش خصوصی موظف هستند این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل را یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به اهداف موردنظر دانست و خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌ها و خطرات دشمن باید تهدیدها را شناساسی و در جهت رفع آن اقدام مناسب و به موقع کرد و این مهم جز با آگاهی‌بخشی محقق نمی‌شود.

شرکت‌های خصوصی مستقر در بندرشهید رجایی موظف به اجرای پدافندغیرعامل هستند

علی علیدوستی، مدرس دانشگاه مالک اشتر نیز در بیان اهمیت به‌کارگیری الزامات و اصول پدافند غیرعامل به منظور تداوم کاهش آسیب‌پذیری و تسهیل مدیریت در شرایط اضطرار گفت: اختفا، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم‌سازی و استحکامات و اعلام خبر از اصول مهم پدافند غیرعامل است.

سوم تا دهم آبان ماه امسال با شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید – پدافند غیر عامل دفاع همه‌جانبه در برابر جنگ ترکیبی» به عنوان هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha