• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081410288
  • منبع : نمایندگی گیلان

یک مسئول در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد:

نیاز ماهانه گیلان به ۶ هزار تن شکر

نیاز ماهانه گیلان به ۶ هزار تن شکر

ایسنا/گیلان معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نیاز استان گیلان در ماه به شکر، ۶ هزار تن است و ۳ هزار و ۵۰۰ تن از این مقدار در بخش صنف و صنعت استفاد می‌شود.

قاسم جوادزاده با اشاره به جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و محاسبه جمعیت بخش گردشگری گیلان اظهار کرد: استان با این تعداد جمعیت با سرانه مصرف ۲۹ کیلوگرم، روزانه به ۲۰۰ تن شکر نیاز دارد و از این مقدار ۴۰ درصد برای بخش صنف و صنعت و ۶۰ درصد در بخش مصرف خانوار است.


وی با اشاره به تامین بخشی از شکر مصرفی جامعه توسط دولت گفت: در همه جای دنیا تمام نیاز یک محصول را دولت تامین نمی‌کند و تنها اقدام به تامین بخشی از آن محصول کرده تا از این طریق سیاست‌های تنظیم بازار تامین و تعدیل شود و در این راستا بخشی از شکر مورد نیاز را وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی غله ایران تامین می‌کنند.
 
جوادزاده افزود: برای تنظیم سیاست‌های بازار هر ماه یا هر چند ماه یک بار، بخشی از کالاهای اساسی از جمله شکر برای توزیع در اختیار سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها قرار می‌گیرد و پس از تخصیص این مقدار، در قرارگاه امنیت غذایی بر اساس جمعیت در تمام شهرستان‌ها توزیع بر اساس برش شهرستانی انجام می‌شود و این رقم معمولاً تا ۳۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، وی با اشاره به فعالیت بخش نظارت پس از توزیع کالا تصریح کرد: در مهر ماه امسال ۶۰۲ تن شکر در شهرستان‌های استان گیلان توزیع شد و برخی شهرستان‌ها با توجه به سیستم توزیع، جذب کمتری داشتند که سازمان جهاد کشاورزی گیلان با سیاست‌های کاری خود، بخشی از سهمیه را که جذب نشده از طریق مباشرین جذب و در مهر ماه موفق شدیم ۹۳ درصد از ۶۰۲ تن شکر استان معادل ۵۶۱ تن را جذب کنیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به سهمیه ۵۹۵ تن با اولویت خانوار آبان ماه استان گیلان در کالای اساسی شکر تاکید کرد: قیمت شکر دولتی با تامین سازمان جهاد کشاورزی ۲۸ هزار تومان برای مصرف خانوار و به صورت بسته بندی یک کیلویی به قیمت ۳۴ هزار تومان عرصه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha