• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402081611561
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زمینه ساز توسعه اقتصادی در شهرستان فردوس

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زمینه ساز توسعه اقتصادی در شهرستان فردوس

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می تواند موجب توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در شهرستان فردوس شود .

جواد اشرفی، امروز سه شنبه ۱۶ آبان در دیدار با مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و عمران فردوس در خصوص سرمایه گذاری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان فردوس، بیان کرد: با توجه به موقعیت و ظرفیت های مناسب فردوس، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان می تواند موجب توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی منطقه شود.

وی تصریح کرد: احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان فردوس می تواند سهم بخش صنعت و به ویژه صنایع تکمیلی، تبدیلی و بسته بندی را در اشتغال استان افزایش دهد و به یکی از راهبردهای توسعه استان یعنی تکمیل زنجیره ارزش و وتوسعه بخش صنعت نیز کمک کند.

به گزارش ایسنا،معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث منطقه ویژه اقتصادی فرآیند خاص خود رادارد، اظهار داشت: سازمان مسئول باید مدارکی شامل طرح توجیهی، مستندات مبنی بر توانمندی مالی و موافقت های مورد نیاز را از دستگاه های ذیربط جهت ارائه به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی تهیه نماید .

اشرفی در ادامه به مزیت ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری در شهرستان فردوس در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرده و گفت: وجود ذخایر معدنی مناسب، اتصال شهرستان به شبکه گاز، وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب جهت سرمایه گذاری،کشت محصولات کشاورزی خاص(زعفران، انار، پسته، گیاهان دارویی و ...) از جمله ظرفیت های شهرستان فردوس است.

وی با تأکید بر اینکه زمینه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان فردوس وجود دارد، ادامه داد: وجود بزرگترین مجتمع آبدرمانی شرق کشور، منطقه نمونه و روستای گردشگری باغستان، شهر تاریخی تون، قنات جهانی بلده و ... از مهمترین پتانسیل های گردشگری شهرستان فردوس است که سالانه هزاران گردشگر را جذب می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha