• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402081712813
  • خبرنگار : 50024

کرج ۳۵۰ اتوبوس کم دارد

کرج ۳۵۰ اتوبوس کم دارد

ایسنا/البرز رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: امروز شهرستان کرج متحمل بار ترافیکی پایتخت و سایر مشکلات آن است و برهمین اساس باید امکانات بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، علی قاسمپور روز چهارشنبه ۱۷ آبان در نشست اعضای شورای شهرستان کرج افزود: در حال حاضر ۱۵۰ اتوبوس در خطوط مختلف کرج فعال هستند این در حالی است که نیاز واقعی این کلانشهر ۵۰۰ دستگاه است.

وی ادامه داد: امسال تعدادی اتوبوس جدید به ارزش شش هزار میلیارد ریال برای شهر کرج و شهرهای اطراف آن خریداری شده که کافی نیست.

وی ادامه داد: امروز شهرستان کرج متحمل بار ترافیکی پایتخت و سایر مشکلات آن است و برهمین اساس باید امکانات بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید شهرداری‌ها به نهاد اجتماعی تبدیل شوند که در این زمینه نظام نامه‌ای در کمیسیون فرهنگی شهر کرج نوشته شده است.

قاسمپور گفت: بر اساس برخی ایده‌ها، خروجی تبدیل شهرداری‌ها به نهادهای اجتماعی برعدالت، توزیع مناسب امکانات و نگاه حرفه‌ای استوار است.

وی اظهار کرد: امروز سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده بر اساس قانون و وصولی استان البرز در اداره کل مالیاتی محاسبه و ماهانه به عنوان درآمد پایدار به حساب آنها واریز می‌شود.

قاسمپور گفت: شهرداری‌ها نیز برای جذب و هزینه این اعتبار مکلف به ارائه گزارش به شوراهای شهر هستند و تمام مصوبات شورای شهرها باید به شورای شهرستان ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج تاکید کرد: طبق قانون شهرداری‌ها باید هزینه‌کرد ماهانه را به شورای شهرستان گزارش کنند؛ شهرداری‌ها نیز باید به سمت درآمد پایدار بروند زیرا نهاد درآمد هزینه هستند.

وی گفت : گرچه اعتبارات دریافتی از محل ارزش افزوده بر درآمد حق شهرداری‌هاست، اما استاندار البرز تاکید دارد که این بودجه در بخش عمرانی شهرها هزینه شود.

قاسمپور بیان کرد: امروز ترافیک در شهرهای بزرگ با زندگی مردم عجین شده است؛ یکی از بزرگترین دلایل آن افزایش خودروها و سبک زندگی خودرو محور است؛ بر همین اساس باید ناوگان حمل و نقل عمومی را در شهرهایی مانند کرج تقویت کرد و مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترغیب شوند.

وی با اشاره به پروژه خط ۲ قطار شهری کرج گفت: امسال چهار راه طالقانی کرج به ایستگاه خط پنج متروی تهران متصل می‌شود که این پروژه باشتاب در حال انجام است.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج، راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو در کرج را یکی دیگر اقداماتی برشمرد که تا ۱۸ ماه آینده محقق می‌شود.

قاسمپور با بیان این‌که اکنون پروژه‌های متعددی برای روان سازی ترافیک در شهر کرج در دست اقدام است، گفت: با این وجود باز هم گره‌های ترافیکی به وجود می‌آید و باید مشکلات را در این بخش به صورت مقطعی برطرف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۱۱:۱۷

در اتوبوسرانی کلانشهر کرج عدم استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان موجود و همچنین عدم بازنگری در طراحی مجدد خطوط سطح سطح شهر با توجه تراکم مسافر . عدم ایجاد پایانه های مسافربری جدید جهت روان سازی کاهش مدت زمان و مسافت سفر بین خطوط فعلی . عدم استفاده از مدیریت زمان و عدم کنترل خطوط با سامانه های الکترونیکی . متاسفانه هر چقدر هم به تعداد ناوگان موجود اضافه بازدهی موثری نخواهد داشت . لطفاً به این مهم رسیدگی فرمایید