• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402082215800
  • خبرنگار : 50233

جست‌وجوی کلید حل دو چالش اساسی استان سمنان در طرح‌های پژوهشی

جست‌وجوی کلید حل دو چالش اساسی استان سمنان در طرح‌های پژوهشی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان که کلید حل دو چالش اساسی این استان را در توجه به اجرای طرح‌های پژوهشی می بیند، پژوهشگران،دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را به مشارکت در حل دو چالش اساسی این استان با بهره گیری از طرح های پژوهشی دعوت کرد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان شامگاه گذشته در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در محل سالن جلسات کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: بحث پیری جمعیت و کاهش نرخ فرزند آوری و ازدواج یکی از دعدغه ها و مشکل اصلی استان است که باید اولویت گذاری اصلی را برای این مهم در استان قرار دهیم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت بسیار مطلوب انجام طرح های پژوهشی می توان به راهکارهای موثر و عملی برای حل مشکلات استان دست یافت.

وی ادامه داد: تشویق، ترغیب و تبلیغ ازدواج آسان و فرزند آوری از طریق بکارگیری راهکار های موثر حاصل از کارهای پژوهشی امری حائز اهمیت است.
استاندار سمنان افزود: اقدامات در این‌حوزه باید به صورت همگانی باشد، دید بخشی در این خصوص نتیجه بخش و موثر نخواهد بود، در حوزه پژوهش بویژه در راستای حل مسائل و مشکلات جدی و اساسی استان باید هزینه های اعتباری مطلوب صورت گیرد.
هاشمی بیان کرد: کمبود آب دومین مشکل اساسی و جدی استان است، باید از هدر رفت بی رویه آب جلوگیری کرده و راهکارهای مناسب در راستای افزایش بهره وری را به کار گیریم.
وی همچنین یادآور شد: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در دولت سیزدهم با اقداماتی همچون انتخاب به عنوان پایتخت کتاب، ثبت جهانی ۶ کاروانسرا و انتخاب به عنوان نماینده ایران در جاده ابریشم موفقیت های مطلوبی به دست آمد.
استاندار سمنان گفت: کارهای پژوهشی با بُرش های استانی و بر اساس نیازمندی های استان در حوزه پیری جمعیت، کاهش نرخ فرزند آوری، کمبود آب و سایر حوزه ها دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha