• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402082216030
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی:

کم کاری بانک ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری قابل پذیرش نیست

کم کاری بانک ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری قابل پذیرش نیست

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بانک های دولتی و خصوصی با معاونت سیاسی استانداری نشستی خواهند اشت و دلایل عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری بیان خواهد شد، یکی از دلایل روند کند این است که ما استان مصرف گرایی هستیم و در مقابل سایر استان ها تولیدکننده و صنعتی نیستیم.

فهمیه زنگویی امروز (22 آبان) در برنامه زنده پرسمان با موضوع جمعیت و خانواده  گفت: بانک های دولتی و خصوصی با معاونت سیاسی استانداری نشستی خواهند اشت و دلایل عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری بیان خواهد شد، یکی از دلایل روند کند این است که ما استان مصرف گرایی هستیم و در مقابل سایر استان ها تولیدکننده و صنعتی نیستیم.

زنگویی از نگاه های ویژه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مهم به دفتر ریاست جمهوری هم اعلام شده است و پاسخی که دریافت شده این است که بر اساس جمعیت اعتبار به استان توزیع شده، اما عدم مولد بودن استان یکی از دلایل کند در پرداخت تسهیلات است.

وی اظهار کرد: بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و یک بانو باید در مرحله اول در فردیت خود سالم باشد و بعد در وظیفه اصلی خود یعنی خانواده سالم باشد تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: نوع نگاه جمهوری اسلامی و امامین انقلاب به مسئله بانوان در تئوریک و تا حدودی در عمل نگاه خوب و جامع است اما در مقام عمل، احقاق حقوق بانوان در جامعه کمی لنگ می زند اما روند رو به رشدی دارد.

زنگویی از برگزاری دو کارگاه ویژه بانوان به همت سازمان های مردم نهاد در این هفته خبر داد و یادآور شد: کارگاره زیست عفیفانه بانوان و کارگاه نقش نما که به بررسی تعارضات بانوان می پردازند، از جمله این کارگاه ها است.

وی با اشاره به اختتامیه رویداد طراحی مد و لباس بومی اصیلا در استان، گفت: کارگاه ها و میزگردهای سلامت بانوان در دستگاه های اداری هم تدارک دیده شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی گریزی به اقتصادهای خرد خراسان جنوبی زد و گفت: در استان اقتصادهای خرد زیادی داریم و می توانند کار کنند اما مسئله ما تولید انبوه و اتصال به بازار کار است.

وی تصریح کرد: زنجیره تولید تا فروش طرح های مد و لباس استان باید به یکدیگر متصل شوند، این مهم باید حاکمیتی و با حضور همه باشد.

زنگویی در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری گفت: در کش و قوس این هستیم تا جوابیه درستی از سوی مسئول جذب اعتبارات به ما برسد، در تمام استان ها صف های طولانی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری داریم و ما جزو استان های ضعیف در پرداخت تسهیلات نیستیم اما استان نسبت به جمعیت، صف های طولانی دارند.

وی گفت: بیشترین تسهیلات پرداخت شده مربوط به بانک های دولتی استان است و طولانی ترین صف ها را هم در این بانک ها داریم، بانک های خصوصی هم به دلایل زیادی پای کار پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیستند که پذیرفتنی نیست.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بانک های دولتی و خصوصی با معاونت سیاسی استانداری نشستی خواهند اشت و دلایل عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری بیان خواهد شد، یکی از دلایل روند کند این است که ما استان مصرف گرایی هستیم و در مقابل سایر استان ها تولیدکننده و صنعتی نیستیم.

زنگویی از نگاه های ویژه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مهم به دفتر ریاست جمهوری هم اعلام شده است و پاسخی که دریافت شده این است که بر اساس جمعیت اعتبار به استان توزیع شده، اما عدم مولد بودن استان یکی از دلایل کند در پرداخت تسهیلات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha