• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402082317279
  • خبرنگار : 50026

مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی دارای بالاترین ضریب امنیتی در بین استان‌های کشور است

خراسان جنوبی دارای بالاترین ضریب امنیتی در بین استان‌های کشور است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: مرزهای خراسان جنوبی دارای بالاترین ضریب امنیتی در کشور است.

محمد شریف گلچین امروز، ۲۳ آبان در جلسه کار ویژه مرز استان ضمن قدردانی از تلاش های نیروهای امنیتی و انتظامی استان، اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای بالاترین ضریب امنیتی در بین استان های کشور است که حاصل تلاش نیروهای امنیتی است.

وی با بیان اینکه روند رو به رشدی در حوزه صادرات مرزی و اقتصاد داریم، تصریح کرد: مرز فرصت ارزشمندی برای استان می باشد که با رفع نارسایی‌ها با وحدت و همدلی بین ارگان‌ها می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با ذکر این نکته که برای رونق اقتصادی نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم، گفت: ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در کنار فرصت‌ها، تهدیداتی هم دارد که باید هوشمندانه به آن توجه کرد.

گلچین با اشاره به فلوچارت تصویب شده در شورای تأمین شهرستان سربیشه برای مرز، گفت: فرصت ۱۰ روزه برای ملاحظات تجاری می‌دهیم و دستگاه ها باید طرح‌های خود را برای این مهم ارائه دهند.

وی ضمن تأکید بر طرح تست و مراقبت‌های بهداشتی برای جلوگیری از ورود بیماری‌ها از مرز، متذکر شد: این موضوع باید سریع‌تر پیگیری شود، عوامل بهداشتی قبل از اقدامات کنترلی در مرز توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد.

صادرات مرزی خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه گفت: صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۱ درصد و از لحاظ ارزش ریالی ۲۲ درصد افزایش داشته است.

علی صادقی با بیان اینکه کل صادرات صورت گرفته از خراسان جنوبی طی هفت ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۴۳ میلیون دلار بوده ، تصریح کرد: صادرات محصولات خود استان ۹۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون دلار بوده که از نظر وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش ۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان ترانزیت از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان طی هفت ماهه سال جاری سه هزار و ۵۵۶ دستگاه کامیون با وزن ۸۰ هزار تن است. به گفته وی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۳۸ درصد و از نظر وزن هشت درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha