• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402082719389
  • خبرنگار : 50643

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

وزارت بهداشت به دنبال بازگرداندن پرستاران و کمک بهیارانی است که در کرونا فعالیت داشتند

وزارت بهداشت به دنبال بازگرداندن پرستاران و کمک بهیارانی است که در کرونا فعالیت داشتند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا نیروی‌های پرستاری و کمک بهیاری که در زمان کرونا فعالیت داشتند را دوباره به سیستم برگرداند. 

دکتر علی جنتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نیروهای شرکتی پرستار و کمک بهیار که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول فعالیت هستند که قرار بوده براساس بخشنامه وزارت بهداشت تبدیل وضعیت شوند، گفت: تا به امروز مصوبه‌ای در این رابطه نهایی نشده و به دست ما نرسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا نیروی‌های پرستاری و کمک بهیاری که در زمان کرونا فعالیت داشتند را دوباره به سیستم برگرداند. دولت و مجلس تمام تلاش خود را می‌کنند که این امر عملی شود ولی تا زمانی که قانونی نشده و در شورای نگهبان به تصویب نرسیده و ابلاغ نشده است، قابل اجرا نیست. 

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دو سفر ریاست جمهوری به استان، دنبال این بود که پروژه‌هایی چون فاز اول بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی و پژوهشگاه آن و هم‌چنین دانشکده دندان پزشکی را به بهره برداری برساند. پروژه‌های دیگری هم در شهرستان‌ها مثل بیمارستان مرند را نیز در دستورکار قرار داده است.

جنتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای مولدسازی و اجرای پروژه‌های دولتی‌ و ارگان‌های مختلف به دنبال تجمیع پروژه‌ها است تا بتواند پروژه‌ها را با قدرت به جلو ببرد.

وی ادامه داد: اگر منابع مالی کارهایی که پیش‌بینی کرده‌ایم، تامین شود، می‌توانیم تا آخر دولت سیزدهم، پروژه‌های در دستورکار دانشگاه را به اتمام برسانیم. 

وی در تشریح پروژه‌های حوزه بهداشت نیز گفت: حدود ۱۰ هزار متر پروژه در دو سال اخیر در حوزه بهداشت افتتاح شده و تقریبا ۱۰ هزار متر پروژه جدید را هم شروع کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت در حوزه آموزش پزشکی دانشگاه در دو سال گذشته خبر داد و افزود: برای آماده سازی زیرساخت‌های این افزایش ظرفیت باید فضاهای کلاسی و رفاهی دانشجویان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: توسعه بیمارستان‌ها یکی از وظایف دانشگاه در قبال افزایش ظرفیت جذب دانشجو است زیرا وقتی دانشجو وارد محیط دانشگاه می‌شود به امکانات، فضای آموزشی و بیمارستانی نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha