• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402082719501
  • خبرنگار : 50535

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

ورود به مدار مخزن جدید آب تبریز با پیشرفت ٥٠ درصدی

ورود به مدار مخزن جدید آب تبریز با پیشرفت ٥٠ درصدی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای آذربایجان شرقی از پیشرفت ۵۰ درصدی مخزن ذخیره ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز خبر داد و گفت: این مخزن وارد مدار آبی استان شده است.

یوسف غفارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخش آب در دو سفر اخیر ریاست جمهوری به استان پررنگ دیده شد و اعتبار بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومانی را برای پروژه‌های این بخش مصوب کردند.

وی ادامه داد: مصوبات سفر ریاست جمهوری شامل ۱۱ طرح در سفر اول و دو طرح در سفر دوم بود که همزمان با واریز بخشی از اعتبار پروژه‌ها، اکنون عملیات ۵۰ درصد از پروژه‌های آبی استان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبی در استان، افزود: از جمله‌ی طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری که اجرا شده‌اند، شامل پایاب سد آیدوغموش میانه، سهند هشترود و قلعه چای عجب شیر است که در این راستا حدود ۴۵۰۰ هکتار از اراضی دیم مناطق به آبی تبدیل شدند.

غفارزاده از پیشرفت ۵۰ درصدی مخزن ذخیره ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز خبر داد و گفت: این مخزن وارد مدار آبی استان شده است.

وی گفت: پیش بینی‌های اداره‌ی هواشناسی برای وضعیت آب استان در سال جاری نرمال است اما فعلا با ورود فصل پاییز، وضعیت مثل سال قبل کم بارش است.

وی بیان کرد: منابع آبی استان در سال گذشته با کمبود مواجه شده بودند و در سال جاری نیز وضعیت مشابه سال گذشته است که امیدواریم در ادامه‌ شاهد سال پربارشی باشیم.

وی با اشاره به پایین بودن بارش‌های استان در مقایسه با میانگین کشوری، تاکید کرد: دعا می‌کنیم تا باران ببارد و ما بتوانیم برای تابستان سال آینده آب قنات، چشمه، رودخانه و ... را در سدها ذخیره کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۸ ۱۰:۲۱

اگر واقعا می خواهید کمبود آب نداشته باشیم سری به ویلاهای اطراف تبریز بزنید و چاه های ویلاهای رو پر کنید تا منابع آب زیر زمینی هدر نرود و کمبود اب شرب نداشته باشیم