• جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402090301657
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان خبر داد

تغییر کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی

تغییر کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری داده شده که توسط دستگاه قضائی شناسایی شده است.

بابک محبوب علیلو در جمع خبرنگاران، افزود: سال جاری سه هزار و ۲۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قطعی شده است که که اقدامات قانونی و قضائی برای برخورد با این موارد در حال انجام است.

وی با اشاره به آزادسازی ۴۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: در همین مدت یک هزار و ۵۲۹ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها و بخش‌های مختلف استان توسط دستگاه قضائی انجام شده است.

محبوب علیلو با بیان اینکه اراضی کشاورزی و باغی منبع اصلی و مهم تولید کشور است نه کالای سرمایه‌ای، ادامه داد: نگاه مردم مبنی بر اینکه اراضی کشاورزی کالای سرمایه‌ای است باید تغییر یافته و عوض شود تا همگان بر اینکه اراضی کشاورزی محور تولید و تامین امنیت غذایی مردم است، باور داشته باشند.

وی همچنین از آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری شهرستان تبریز خبر داد.

وی گفت: در اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج ۱۳۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شد.

به گزارس ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز اضافه کرد: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آینده است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به طور درست بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۰۶

امیدوارم همچنان ادامه داشته باشه باسپاس خداقوت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۷

داخل این عکسها چیزی جز درختکاری و کشاورزی به چشم نمیخوره . هر کسی که دور زمینش رو فنس کشید یا در و پیکر گذاشت جحت محافظت از میوه و درختان و سرقت تعییر کاربری اسمش نیست . در مورد تا مین امنیت غذایی باید اول آب لازمه رو داشته باشه زمین و گرنه این زمین بایر و کاربردی در جحت تولید کشاورزی نداره مگر صنعتی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۱۲:۱۵

متاسفم برای تصمیمات اشتباه