• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090401861
  • خبرنگار : 30147

آقای استاندار، جاده‌های شهرستان کلات را دریابید

آقای استاندار، جاده‌های شهرستان کلات را دریابید

ایسنا/خراسان رضوی وضعیت اسفبار و حادثه آفرین جاده‌های شهرستان کلات نه تنها شهروندان را برای تردد با مشکلات فراوانی روبرو کرده است، بلکه موجب شده سرمایه‌گذاران نیز برای حضور و سرمایه‌گذاری در این شهرستان رغبتی نداشته باشند.

هر چند کلات نادری قابلیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و از سویی جاذبه‌های گردشگری این منطقه منحصر به فرد می‌تواند سالیانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی باشد، اما وضعیت جاده‌های این شهرستان مانع بروز شکوفایی این پتانسیل‌ها شده است که می‌طلبد استاندار خراسان رضوی برای ساماندهی و استانداردسازی محورهای این شهرستان مرزی ورودی جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان کلات در همین خصوص به ایسنا گفت: مردم شهرستان کلات از نبود زیرساخت‌ها و شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف به خصوص جاده به شدت رنج می‌برند.

علی صلاحی از ضعف جدی در زیرساخت‌ها به ویژه راه‌های مواصلاتی منطقه خبر داد و افزود: شهرستان کلات به دلیل ضعف‌های زیرساختی و طراحی نامناسب، غیر فنی و غیراصولی تونل فعلی کلات نادر و غیراستاندارد بودن محور کلات-مشهد، نیاز به حمایت و تخصیص اعتبار ملی دارد.

وی افزود: متأسفانه با برودت هوا و بارندگی شدید تونل و جاده بسته می‌شود که علاوه بر اینکه مردم را رنج می‌دهد، سختی‌ها و هزینه‌هایی را به استان تحمیل می‌کند.

فرماندار شهرستان کلات همچنین با بیان اینکه کلات یک شهرستان مرزی است که برای حفاظت و حراست از مرزها باید محورهای مواصلاتی استاندارد داشته باشد، عنوان کرد: برای اینکه کلات به جایگاه شایسته خود برسد نیازمند نگاه ویژه، مسئولان استانی و کشوری هستیم.

صلاحی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین استانی عقب‌تر هستیم، بدون شک توجه به جاده اصلی بین کلات-مشهد و کلات-درگز یکی از نیازهای اصلی شهرستان است.

وی با بیان اینکه این شهرستان به شدت با ضعف زیرساخت‌های توسعه‌ای مواجه است، اظهار کرد: نه تنها برای تردد در این محورها با مشکلات جدی مواجه هستیم بلکه عامل عقب افتادگی، عدم توسعه و عدم سرمایه‌گذاری در شهرستان شده است.

فرماندار کلات همچنین با اشاره به اینکه نابسامانی راه‌های روستایی موجب نارضایتی روستاییان و مراجعات مکرر آنها به فرمانداری شده است، گفت: راه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه شهرستان کلات به شمار رفته و سبب جذب توریسم و سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه خواست روستاییان این منطقه از مسوولان توجه بیشتر به مرمت راه‌های روستایی به منظور تسریع در توسعه این شهرستان است، افزود: امیدواریم با استفاده از اعتبارات ملی، استانی و وزارتخانه‌ای بتوانیم در راستای کاهش مشکلات راه شهرستان تلاش کنیم.

صلاحی در همین خصوص خواستار رسیدگی به وضعیت راه‌های اصلی و روستایی شهرستان با توجه بروز مشکلات بسیاری از جمله مسدود شدن و صعب‌العبور بودن آنها به خصوص در فصل زمستان شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تونل فعلی کلات پاسخگوی حجم بالای تردد وسایل نقلیه ورودی به شهر کلات نیست و عرض کم آن مشکلاتی را برای رانندگان و به خصوص گردشگران ایجاد کرده است.

فرماندار کلات در ادامه با بیان اینکه آثار تاریخی این شهرستان موجب شده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد، گفت: توجه به راه‌های مواصلاتی از جمله عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری شهرستان کلات است.

وی با اشاره به اینکه اغلب سرمایه‌گذاران به دلیل وضعیت راه‌های نامناسب حاضر به سرمایه‌گذاری در شهرستان کلات نیستند، افزود: متأسفانه تاکنون برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل وضعیت اسفبار جاده‌های مواصلاتی و افزایش قیمت تمام شده محصول، در شهرهای دیگر سرمایه‌گذاری کردند.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶ دهستان و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصدی شهری را از آن خود کرده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدمت رسان همچون شبکه بهداشت کلات، جمعیت این شهرستان افزون بر ۴۳ هزار نفر است.

کلات یا کلات نادر مرکز شهرستان کلات و شهری مرزی در شمال شرقی استان خراسان رضوی است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha