• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402091107459
  • خبرنگار : 50004

دانش‌آموزان دهه هشتادی، معلمان کلاس محرومیت‌زدایی

دانش‌آموزان دهه هشتادی، معلمان کلاس محرومیت‌زدایی

ایسنا/آذربایجان شرقی این روزها دهه هشتادی ها دست به کارهای تحسین‌برانگیزی می‌زنند؛ مانند بچه‌های گروه جهادی شهید حامد جوانی، دانش آموزان جهادگر که خدمات شایان تقدیری را در مناطق محروم ارائه کرده و یکی از چند صد دانش آموزی هستند که با وجود اینکه انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند، با همان روحیه در میدان کار، تلاش و جهاد حاضر شده‌اند و بازسازی مدرسه روستای زلزله‌زده حاشیه رود از شاخص‌ترین کارهای آنان به شمار می‌آید.

علی قانع، دانش آموز پایه دوازدهم مدرسه امین تبریز، یکی از دانش آموزان دهه هشتادی است که مصداق این تعبیر رهبر معظم انقلاب هستند که «این نسل خوش‌استعداد و خوش‌فهم، بی‌تردید ایران عزیز را با عبور از موانع و سختی‌ها به نقطه‌ی مطلوب خواهد رساند.» و هفته بسیج بهانه‌ای برای تبیین اقدامات جهادی دانش‌آموزان بسیجی در مناطق کم‌برخوردار شد.

این بسیجیان، فراتر از رسالت دانش‌آموزی خود عمل کرده و در کنار تحصیل به ارائه خدمات در مناطق محروم هم پرداخته‌اند.

قانع که حضور فعالی در مناطق زلزله‌زده خوی داشته است به نمایندگی از تیم دانش‌آموزان جهادگر، از انگیزه حضور در این مناطق می‌گوید: زمانی که ما متوجه شدیم در استان همجوار ما چنین حادثه ناگواری رخ داده، واقعا ناراحت بودیم و با اینکه چند باری کمک‌های کوچکی کرده بودیم، ولی به دنبال راهی بودیم که مدتی در کنار این عزیزانمان و شریک مشکلات ایشان باشیم و هدف اصلی ما از شرکت در این حرکت جهادی، کمک‌رسانی به هم‌وطنان زلزله زده‌ای بود که خسارات زیادی بر اثر این زلزله به آن‌ها وارد شده بود.

این دانش‌آموز بسیجی و جهادگر، ترمیم و بازسازی مدرسه روستای زلزله‌زده حاشیه رود خوی، ارسال کمک‌های مردمی به خوی، اهدای نان به روستای زلزله‌زده گریس در خوی، اهدای بسته معیشتی و غذای گرم به مناطق محروم آناخاتون تبریز و آخماقیه و ... در مناطق محروم تبریز، روستای شاملوی هریس، سردرود و کجاآباد را از جمله اقدامات جهادی در مناطق کم‌برخوردار عنوان می‌کند.

او با تشریح احساسش پس از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی، می‌گوید: کمک به هم‌وطنانمان و برداشتن باری از دوش آنان واقعا حس خوبی به من می‌داد و اهالی هم خیلی به ما لطف داشتند به ما انرژی داده و حمایتمان می‌کردند.

قانع با اشاره به همزمانی وقوع زمین لرزه شهرستان خوی و دوران تحصیلی دانش‌آموزان، بیان می‌کند: هنگام وقوع این حادثه ما درگیر تحصیل بودیم و نمی‌توانستیم کمک چندانی به هم‌وطنانمان کنیم؛ هرچند که بسته‌های معیشتی برای زلزله‌زدگان ارسال کرده بودیم، ولی این کار ما را راضی نمی‌کرد و علاقه داشتیم خودمان کنار آن‌ها باشیم و از نزدیک با زلزله‌زدگان خوی ابراز همدردی کنیم. 

این دانش‌آموز جهادگر، کمک به دانش‌آموزان زلزله‌زده آن منطقه برای برگشتن به مدرسه با خیال راحت و تداوم تحصیل را از اهداف اصلی شرکت در این اقدام جهادی عنوان می‌کند.

بر اساس این گزارش؛ آرمین شکری، کامیار مجتبایی، سجاد عزیزی، سید مهدی اعتراف، فواد قیچی‌ساز، علیرضا دل افروز و محمد مهدی محمدپور از دیگر اعضای شرکت کننده تیم دانش‌آموزان جهادگر در مناطق کم‌برخوردار هستند.

دانش‌آموزان دهه هشتادی، معلمان کلاس محرومیت‌زدایی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha