• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091208284
  • خبرنگار : 50549

رئیس اداره فرهنگ میزبانی شهرداری :

فرهنگ میزبانی در مشهد سابقه‌ای دیرینه دارد

فرهنگ میزبانی در مشهد سابقه‌ای دیرینه دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره فرهنگ میزبانی شهرداری مشهد گفت: مقوله فرهنگ میزبانی از دیرباز در مشهد بوده و سابقه دیرینه دارد، اما در دهه اخیر شاهد حضور حداکثری زائران پیاده در دهه پایانی صفر هستیم و با پررنگ شدن این مقوله طی این دهه و افزایش زائران پیاده از جمعیت چند ۱۰ هزار نفری به چند ۱۰۰ هزار نفری مجموعه حاکمیتی مشهد را وادار کرده تا به سراغ استفاده از ظرفیت مردمی بروند.

سلمان آل حسن در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: ماموریت ما در دو حوزه ارتقاء فرهنگ میزبانی و حوزه گردشگری و زیارت است. در خصوص حوزه گردشگری ما از ظرفیت‌های تاریخی از جمله آرامگاه توس و سایر اماکن تاریخی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: مواجهه ما با پژوهش و تحقیق دو مدل است؛ یکی پژوهش‌های عمیق و کاربردی که زمان‌بر است و یک مدل پژوهش کوتاه‌مدت که عطف آن به موضوع خاص است.

رئیس اداره فرهنگ میزبانی شهرداری مشهد بیان کرد: در حوزه گردشگری زیارت نیز دو مدل داریم که برخی از این پژوهش‌ها از طریق بنیاد ملی نخبگان انجام می‌شود و برخی پروژه‌های اجرایی بحث را باز و به خروجی و اجرا می‌رساند.

آل حسن تصریح کرد: اقدامات ما بعد از اجرای طرح در دو موضوع شامل تجربه‌نگاری و آسیب‌شناسی پیگیری می‌شود، به عنوان مثال در ایام نوروز امسال برای نخستین بار، جشنواره صنایع غذایی ملل برگزار شد. بعد از اجرای این جشنواره، تیم پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد وارد بحث تجربه‌نگاری و آسیب‌شناسی شد.

وی افزود: اکنون برای اجرای دومین رویداد بین‌المللی غذای ملل این نتایج را مورد استفاده قرار می‌دهیم، لذا نگاه پژوهشی‌محور در اکثر پروژه‌ها جاری و ساری است و در راستای اجرای برنامه‌ها از ظرفیت‌های تکنولوژی و پژوهشی‌محور استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره فرهنگ میزبانی شهرداری مشهد گفت: هرچند مقوله فرهنگ میزبانی از دیرباز در مشهد بوده و سابقه دیرینه دارد، اما در دهه اخیر شاهد حضور حداکثری زائران پیاده در دهه پایانی صفر هستیم و با پررنگ شدن این مقوله طی این دهه و افزایش زائران پیاده از جمعیت چند ۱۰ هزار نفری به چند ۱۰۰ هزار نفری مجموعه حاکمیتی مشهد را وادار کرده تا به سراغ استفاده از ظرفیت مردمی بروند.

آل حسن اظهار کرد: ما در ۶ عرصه شامل اسکان، حمل و نقل، بهداشت، پذیرایی، فرهنگی و ایمنی به زائران خدمت‌رسانی داریم و وظیفه ما این است که در حوزه خدمات‌رسانی به زائران تسهیلگری کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی از نارضایتی‌ها در حوزه ارائه خدمات به زائر، گفت: طبق پژوهشی که سال گذشته صورت گرفته است، ۶۲ درصد نارضایتی زائر در حوزه حمل‌ونقل، ۵۲ درصد نارضایتی از کسبه اطراف حرم مطهر رضوی و نارضایتی‌هایی نیز در حوزه‌های دیگر داشتیم، لذا فعالیت ما در راستای رفع این مشکلات است تا این درصد از نارضایتی روز به روز کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha