• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091308868
  • خبرنگار : 50534

فعالیت ۱۴۰۰ نمایندگی شرکت‌های بیمه در استان زنجان

فعالیت ۱۴۰۰ نمایندگی شرکت‌های بیمه در استان زنجان

ایسنا/زنجان رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان زنجان گفت: یک هزار و ۴۰۰ نمایندگی شرکت‌های بیمه در استان فعالیت دارد.

علی نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در این استان با رقم ۱.۹۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری با رقم ۱.۸ درصد است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشورهای پیشرفته بالای هشت درصد است، گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه شاخصی برای توسعه محسوب می‌شود.

نظری با بیان اینکه ۲۰ شرکت بیمه‌ای در زنجان شعبه دارند و مستقیم خدمات ارائه می‌کنند، ادامه داد: ۳۰۰ نفر نیروی انسانی و ۱۴۰۰ نمایندگی نیز مشغول فعالیت هستند و حدود دو هزار نفر در این نمایندگی‌ها کار می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان زنجان با بیان اینکه شاخص ضریب نفوذ بیمه از نسبت مجموع حق بیمه‌های تولیدی تقسیم بر تولید ناخالص داخلی به دست می‌آید، اظهار کرد: شرکت‌های بیمه و نمایندگی‌های آن‌ها برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان تلاش می‌کنند و انواع طرح‌ها و بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز را به مخاطبان ارائه می‌دهند. 

نظری با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تبلیغات بیمه‌ای در مدارس و با کمک نوجوانان با عنوان «سفیران بیمه» انجام می‌شود، گفت: این شیوه ابزار مناسبی برای گسترش ضریب نفوذ بیمه است.

او با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت برای انواع مختلف رشته‌های بیمه‌ای در استان زنجان پرداخت کرده‌اند، ادامه داد: در هفت ماه نخست امسال، بیمه‌ها ۸۵۰ میلیارد تومان در وجه زیان‌دیدگان پرداخت کرده‌اند که نشان‌دهنده نقش مهم بیمه‌ها در جامعه است. 

وی با اشاره به خسارت‌های ساختگی در استان و اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد خسارت‌های ساختگی در استان گزارش می‌شود، افزود: تلاش کرده‌ایم با استفاده از تجارب خود، جلوی این نوع خسارت‌ها را بگیریم. از ۱۳ آذر ماه با اجرایی شدن طرح کروکی بر خط، بخش قابل توجهی از معضل خسارت ساختگی حل می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha