• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091611424
  • منبع : نمایندگی گیلان

بازتاب پروژه تحقیقاتی پژوهشگر گیلانی در سایت جهانی دام های جهان

بازتاب پروژه تحقیقاتی پژوهشگر گیلانی در سایت جهانی دام های جهان

ایسنا/گیلان سایت جهانی معرفی دام های جهان به بازتاب پروژه تحقیقاتی حامد کیومرثی، پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان پرداخت.

به گزارش ایسنا، سایت جهانی معرفی دام با معرفی روش های موثر در بررسی خصوصیات لاشه و ارزیابی توان تولیدی دام ها به پروژه تحقیقاتی دکتر حامد کیومرثی در این زمینه پرداخت.

بر اساس سایت جهانی دام که در کشور آمریکا قرار دارد، حامد کیومرثی روش جدیدی را به منظور تخمین رابطه بین مولفه کیفیت و کمیت لاشه در بره های تالشی بررسی کرده است که با توجه به نتایج می توان نتیجه گرفت که این نژاد پتانسیل بالایی برای استفاده از نسبت های بالاتر سطوح انرژی و پروتئین برای به دست آوردن بهترین عملکرد رشد دارد.

بازتاب پروژه تحقیقاتی پژوهشگر گیلانی در سایت جهانی دام های جهان

حامد کیومرثی، پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به سابقه بسیار دور دامپروری در گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان با توجه به شرایط اقلیمی موجود در آن، مستعد دامپروری است اما برای بهبود وضعیت دامپروری و تبدیل استان گیلان به یک استان پیشرو به استفاده ار روش های نوین کشاورزی نیازمندیم.

وی افزود: مفهوم "مزرعه به میز" یک جنبش اجتماعی با هدف سرو غذای محلی در رستوران های محلی، ترجیحاً از طریق دریافت مستقیم از تولیدکننده است و نیاز به تولید محصولات غذایی سالم و در دسترس سریع را افزایش داده است.

بازتاب پروژه تحقیقاتی پژوهشگر گیلانی در سایت جهانی دام های جهان

این محقق ادامه داد: وجود مزارع تولید محصولات دامی و ارائه سریع و ‌مستقیم این محصولات، رقیبی سرسخت برای واحدهای صنعتی دامی است که سال ها بازارهای ارائه محصولات دامی را در دست داشته است.

در این پروژه تحقیقاتی نشان داده شد است که گوسفند تالشی قابلیت بالایی برای افزایش وزن مناسب و تولید گوشت با کیفیت بالا برای ارائه به متقاضیان را دارد و می تواند به عنوان اهرمی توانمند برای تقویت صنعت دامپروری ایفای نقش کند.

منابع:

https://www.livestockoftheworld.com/sheep/Breeds.asp?BreedLookupID=۱۵۷۹&SpeciesID=۱۰

https://www.tasnimnews.com/en/news/۲۰۲۳/۰۹/۱۷/۲۹۵۷۳۸۱/researchers-promote-taleshi-sheep-farming-for-economic-environmental-benefits/amp

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha