• جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402091712071
  • خبرنگار : 50455

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

خطبه‌های نماز جمعه باید به فضای جامعه منتقل شود

خطبه‌های نماز جمعه باید به فضای جامعه منتقل شود

ایسنا/قم رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در خطبه‌های قبل سفارش کردیم به حقوق پرستاران و پرداخت معوقات پرستاران رسیدگی شود و طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی امروز معوقات خدمات پرستاران تا سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است؛ لذا امیدواریم که این خطبه‌های نماز جمعه به فضای جامعه منتقل شود.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ آذرماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: برای رسیدن به سبک زندگی سالم که مورد نیاز جامعه امروز ما است؛ باید راه و رسم زندگی فاطمه زهرا(س) را در بُعد فردی، اجتماعی، عبادی، سیاسی و حجاب و عفاف (که جامعه دینی ما امروز از این مسئله رنج می‌برد)، منشور زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه قم گفت: بخشی از افراد جامعه ما مبتلاء به معلولیت جسمی و روانی هستند؛ معلولین حق بزرگی به گردن ما دارند و در روایات آمده است اگر از جایی عبور می‌کنید که فردی سلامت جسمی ندارد به راحتی عبور نکنید، و خداوند را برای سلامتی که به شما اعطا کرده است شکر کنید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایجاد آسایش برای رفت‌وآمد معلولین در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولین باید از آسایشگاه‌ها بازدید کنند و معلولین را تنها نگذارند و لازم است که خیرین نیز در حوزه کمک به معلولین ورود کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه مسئولین به این توصیه‌ها، یادآور شد: در خطبه‌های قبل سفارش کردیم به حقوق پرستاران و پرداخت معوقات پرستاران رسیدگی شود و طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی امروز معوقات خدمات پرستاران تا سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است؛ لذا امیدواریم که این خطبه‌های نماز جمعه به فضای جامعه منتقل شود.

وی ادامه داد: بعد از آتش بس موقت جنگ غزه، دور جدید حملات رژیم صهیونیست اشغالگر شدیدتر آغاز شده است؛ خیلی از کشورها تلاش کردند آتش بس دائمی برقرار شود اما آمریکا این جنایتکار بی آبرو منافع‌اش در این است که امت مظلوم فلسطین را سرکوب کند.

امام جمعه قم اضافه کرد: آمریکا به دنبال دوگانه سازی شیعه و سنی، ایجاد جنگ بین سنی و شیعه بود، اما امروز دنیا شاهد است که پشتیبانان اصلی در شرایط امروز غزه شیعیان هستند و این شیعیان یمن هستند که کشتی‌های اسرائیل را توقیف می‌کنند و همین امر منجر به لطمه اقتصادی به اسرائیل شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: ۵۰۰ هزار نفر از شهرک نشینان در رژیم صهیونیستی آواره شدند، طبق آمارها ۲۵۰ میلیون دلار هزینه جنگی است که اسرائیل بر غزه تحمیل کرده است و اول این هفته بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۵۳ میلیارد دلار هزینه کردیم.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز سناریوهای مختلفی برای غزه در حال طراحی است و لذا به کشورهای اسلامی اعلام می‌کنیم مراقب باشید و پیشگیری کنید که آن سناریوها اتفاق نیفتد.

وی افزود: خوشبختانه این جنایت‌ها در غزه باعث شد نقاب طرفداری از زن برداشته شد و این همه زنان و کودکان در غزه انسان نیستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: برای انتخابات از امروز خود را آماده کنید مشکلات زنان و مردان انقلابی را از ماندن در صحنه باز نمی دارد. البته از مسئولین  انتظار داریم که مشکلات معیشتی مردم را رفع و زمینه جلب رضایت عمومی را فراهم کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha