• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091812744
  • خبرنگار : 50590

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان:

اگر شورای فرهنگ عمومی حذف شود، کمبود آن احساس نخواهد شد!

اگر شورای فرهنگ عمومی حذف شود، کمبود آن احساس نخواهد شد!

ایسنا/همدان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان گفت: شورای فرهنگ عمومی آن‌طور که باید در جامعه فعال نیست به طوری که اگر حذف شود کمبود آن احساس نخواهد شد.

آیت‌الله حبیب‌‍ الله شعبانی‌موثقی شنبه ۱۸ آذر در نخستین گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهارکرد: باید شورای فرهنگ عمومی بر بودجه‌های فرهنگی که به دستگاه‌های مختلف داده می‌شود، نظارت داشته باشد تا در راستای اهداف فرهنگی استان هزینه شود.

وی افزود: بودجه لازم برای شورای فرهنگ عمومی در اختیار نیست و آنقدر امکانات و بودجه ناچیز است که نمی‌شود کاری را از پیش برد به طوری که اقدامات در راستای بودجه خواهد بود و با این ارقام کم نمی‌شود معجزه کرد.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای تربیت کودک و نوجوان انجام شده است، اضافه کرد: در راستای مصوبه سند خانواده و تربیت کودک و نوجوان اقدامات مهم و خوبی تصویب شده است که امیدواریم با اجرایی شدن آنها، مشکلات کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی نتواند در راستای بهتر شدن وضعیت موجود کاری انجام دهد، در برابر افراد جامعه مسئول است به طوری که اگر بتوانیم با هدف‌گذاری صحیح و اجرایی کردن برنامه‌ها آن‌طور که باید اقدام کنیم، مشکلات عدیده کاهش خواهد یافت.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان مطرح کرد: در راستای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تمام دستگاه‌های مربوطه باید همکاری کنند، نمی‌شود تصمیمی گرفته شود و کارشناس یا دستگاه مربوطه حضور پیدا نکند و بعد از تصویب سند بخواهد جلوی کار را بگیرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: مشکل ما در استان همدان با وجود زیرساخت‌ها به‌کار نگرفتن آنها است به طوری که ۱۲ سال یک اردوگاه غیرقابل استفاده بود در حالیکه می‌توانست در راستای تربیت کودکان و نوجوانان بسیار کارآمد باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم برآیند داشته باشیم، باید با جدیت کار کنیم، توضیح داد: در حکمرانی فرهنگی اگر دستگاه‌های اجرایی کمک نکنند حکمرانی اتفاق نمی‌افتد بنابراین باید فعالیت فرهنگی را به سمت اولویت‌ها سوق داد.

بودجه سند فرهنگی و قرآنی استان تأمین نشد

شعبانی‌موثقی بیان کرد: سند فرهنگی و قرآنی استان مصوب شد اما بودجه برای اجرایی شدن آن تأمین نشد که امیدواریم با پرداخت بودجه مورد نظر روند آن تسهیل شود.

فرماندار همدان نیز گفت: چهارچوب‌های قانونی و بودجه ضعیف است و از شورای فرهنگ عمومی کشور درخواست تأمین بودجه مورد نیاز را داریم.

مسلم مخفی اظهار کرد: وضعیت فرهنگی و اعتقادی روستاها نگران‌کننده است به طوری که بسیاری از روستاها از داشتن مسجد و روحانی مستقر در روستا محروم هستند.

وی افزود: با بودجه‌های اندک نمی‌شود اقدامات بزرگ انجام داد به طوری که با ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیون تومان نمی‌توان در راستای جوانی جمعیت اقدامات بزرگ انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha