• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402092014852
  • خبرنگار : 50176

فرماندار ازنا:

هیات‌های مذهبی پیشگام طرح شهریاران و مردمی‌سازی دولت سیزدهم باشند

هیات‌های مذهبی پیشگام طرح شهریاران و مردمی‌سازی دولت سیزدهم باشند

ایسنا/لرستان فرماندار ازنا گفت: هیات‌های مذهبی پیشگام طرح شهریاران و مردمی سازی دولت سیزدهم باشند.

محمدرضا فاتحی امروز، ۲۰ آذر در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا با بیان ویژگی مردم شهرستان ازنا تدّین و دین داری را از جمله مولفه های مهم و برجسته مردم ازنا دانست و افزود: وجود علمای بزرگ همچون آیت الله جاپلقی و بیعت این مردم با امام (ره) در سال ۱۳۴۱ و یک سال قبل از قیام سال ۴۲ نمونه‌ای از تبلور ارادت مردم به علما و شریعت مقدس است.

فاتحی با برشمردن کارکردهای هیات‌های مذهبی در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، هیات‌ها را قدیمی‌ترین سازمان مردم نهاد و دین پایه دانست و بر لزوم‌ ورود هیات ها به جریان سازی و نقش آفرینی در امر جهاد تبیین تأکید کرد و افزود: هیات های مذهبی شهرستان ازنا همانگونه که در انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم اهلبیت از پیشگامان و پیشتازان بودند، در برپایی مواکب حسینی در اربعین و دیگر مناسبت ها نیز پیشگام و پررنگ ظاهر شدند که این افتخار بزرگی برای این خطه پاک و شهید پرور بشمار میرود.

فرماندار ازنا اُنس و پیوند ناگسستنی این مردم با خاندان عصمت و طهارت را شاخص مهم در معرفت شناسی و ولایتمداری دانست و بر توجه به این ظرفیت ها و بخصوص هیات های مذهبی تاکید کرد و خواستار ورود هیات‌های مذهبی در امر مردمی سازی و شرکت فعال در طرح شهریاران شد.  

وی با اشاره به رسالت اصلی هیئت ها یعنی بصیرت افزایی به حساسیت انتخابات پیش اشاره کرد و گفت : ما به دور از حواشی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری با همه قوا به میدان آمده ایم تا انتخاباتی سالم را برگزار کنیم و انتظار می‌رود که هیئت های مذهبی نیز در کنار ستاد انتخابات برای افزایش مشارکت در انتخابات با همه قوا و ظرفیت های مردمی خود به میدان عمل بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های تقویان رئیس پیشین از فرماندار شهرستان ازنا نیز به جهت حمایت از مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد و بر لزوم هم افزایی و همراهی همه قوای شهرستان برای گسترش فعالیت های فرهنگی سازمان تبلیغات تاکید نمود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: هیئت های مذهبی در امر مردمی سازی که شعار اصلی دولت سیزدهم است مشارکت فعال داشته باشند و برای ورود به عرصه های مهم تلاش های خود را دوچندان کنند.

گفتنی است در ادامه این مراسم از زحمات پنج ساله حجت الاسلام و المسلمین تقویان رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی تقدیر و تشکر به عمل آمد و حجت الاسلام و المسلمین مجتبی وفایی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha