• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402092115198
  • خبرنگار : 50163

گذر از مرز ۱۳ کیلومتر حفاری برای توسعه فیبر نوری در شهر زنجان

گذر از مرز  ۱۳ کیلومتر حفاری برای توسعه فیبر نوری در شهر زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از برگزاری جلسات تعاملی بین شهرداری زنجان و شرکت پیمانکار برای سرعت دادن به توسعه طرح فیبر نوری خانه‌ها و کسب و کارها در شهر زنجان و انجام بیش از سه کیلومتر حفاری در مدت یک هفته خبر داد.

حامد سرایی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذر ماه) با بیان اینکه در شهر زنجان به دلیل حجم بالای آسفالت‌ریزی خیابان‌ها از سال گذشته، نگرانی از سوی شهرداری برای همکاری با شرکت پیمانکار برای حفاری معابر وجود دارد، اظهار کرد: در توسعه فیبر نوری شهر زنجان تلاش داریم طراحی شبکه به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر رعایت حتی‌المقدور ملاحظات شهرداری برای کمترین حفاری در خیابان‌های تازه آسفالت‌شده، پوشش کامل و مطلوب همه شهر برای دسترسی پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری تأمین شود.

وی با اشاره به گستره طرح برای حفاری حدود ۳۳۰ کیلومتر در شهر زنجان و حجم سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی برای آن، گفت: با این حال، ناچار به انجام برخی حفاری‌ها در برخی معابر با وجود آسفالت تازه آنها خواهیم بود.

او ادامه داد: هرچند حجم حفاری‌های مورد نیاز برای طرح فیبر نوری خانه‌ها و کسب و کارها بسیار کم و به عرض ۱۰ سانتی‌متر است. ضمن عذرخواهی از مردم، درخواست دارم با هدف ایجاد زیرساخت دسترسی پرسرعت اینترنت با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال برای کسب و کارهای این شهر و توسعه طرح‌های شهر هوشمند، با مجموعه‌های شهرداری زنجان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیمانکار همراهی داشته باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان بیان کرد: با همکاری خوب بین شهرداری زنجان و پیمانکار در هفته منتهی به ۱۷ آذر بیش از سه کیلومتر حفاری و داکت‌گذاری فیبر نوری در مناطق مختلف شهری انجام شد. این میزان تاکنون در مجموع به بیش از ۱۳ کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha