• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092719141
  • خبرنگار : 50107

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد آغازگر تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله بوده است

مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد آغازگر تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله بوده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مرکز پژوهش‌های شورای شهر آغازگر تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله با تعامل و هم‌افزایی میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش بوده است.

حسن موحدیان امروز، ۲۷ آذرماه، در نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن محکومیت حمله تروریستی و بزدلانه به مقر انتظامی در شهرستان «راسک»، اظهار کرد: در این اتفاق ناگوار، ۱۲ نفر از مرزبانان غیور ایران زمین، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و چندین نیروی دیگر نیز دچار مجروحیت شدند.

وی افزود: علاوه بر این، طی روزهای اخیر تشییع ۲۸۰ شهید گمنام جنگ تحمیلی را داشتیم که امیدواریم بتوانیم رهرو صادق راه آن‌ها باشیم. روز گذشته مراسم تشییع پیکر تعدادی از این شهدا انجام شد که از حضور پرشور مردم ولایتمدار مشهد در مراسم سوگواری ایام فاطمیه(س) و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

موحدیان ضمن تشکر از اهتمام شهرداری مشهد و همچنین هیئات مذهبی در برگزاری مراسمات ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: باید توجه داشت که شهر مشهد مقدس، شهری زیارتی و متفاوت از دیگر شهرهای کشور است که متناسب با شان این شهر، شاهد برنامه‌ریزی و فضاسازی شهری بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به هفته پژوهش گفت: این مناسبت را به صورت ویژه به همکاران مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و قدردان زحمات این مرکز برای برگزاری و به‌ عهده گرفتن بُنیه علمی و پژوهشی در نشست روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها و دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری هستیم.

وی ادامه داد: حضور پررنگ پژوهشگران، متخصصان و نهادهای علمی و پژوهشی در غرفه مرکز پژوهش‌ها در نمایشگاه پژوهش و فناوری و برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه چشم‌انداز ۲۰ ساله شهری که یک مساله مهم برای شورای اسلامی شهر و شهرداری بوده، اقدام شایسته و اثرگذاری است.

موحدیان با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های شورای شهر آغازگر تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله با تعامل و هم‌افزایی میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش بوده است، تصریح کرد: از تمامی نهادها و مسئولان ذی‌ربط و دغدغه‌مند، تشکر و تقاضا می‌شود نسبت به تحقق این مهم و هم‌افزایی هرچه بیشتر با مرکز پژوهش‌های شورای شهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: برای اولین بار ارتباط با بنیاد ملی نخبگان در حوزه مدیریت شهری و تشکیل هیات اندیشه‌ورز حوزه اقتصاد شهری توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و نخبگانی و ارائه نظرات در حوزه برنامه هفتم توسعه شکل گرفته است.

وی ضمن گرامیداشت ۲۶ آذرماه، روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان عنوان کرد: در جهان امروز، بخش حمل‌ونقل از جمله بخش‏‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود. این روز را به تمامی فعالان این عرصه، به ویژه در حوزه مدیریت شهری تبریک عرض می‌کنم.

موحدیان اضافه کرد: دیگر مناسبت هفته جاری ۲۷ آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه است. وحدت حوزه و دانشگاه از ثمرات انقلاب اسلامی ایران بوده که امام خمینی(ره) به مناسبت روز شهادت دکتر مفتح آن روز را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند. طرح گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه، از نگرش‌های امام خمینی(ره) بود که ایشان چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که مسأله همراهی و همگامی حوزه و دانشگاه برای رسیدن به افق‌هایی که بتواند جامعه‌سازی کند، ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: آخرین مناسبت این ماه، آیین سنتی و باستانی شب یلدا است. شب یلدا، فرصت و بهانه‌ای برای تکریم بزرگان، مهرورزی و صله رحم در بلندترین شب سال بوده، بنابراین شایسته است که برای این شب به فکر افراد بی‌بضاعتی که از نظر مالی در مضیقه هستند باشیم تا همه شب خاطره‌انگیزی را تجربه کنیم. پویش «صددانه مهربانی» با هدف جمع‌آوری میوه‌های اهدایی شهروندان در بازارهای میوه و تره‌بار شهر ما برای خانواده‌های کم‌بضاعت از امروز راه‌اندازی شده و تا پایان این ماه برپاست که از همه برای شرکت در این پویش دعوت می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha