• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402093021347
  • خبرنگار : 50093

رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد:

حادثه آتش‌سوزی مهمانپذیر تلفات جانی و مصدوم نداشته است/ علت حادثه در دست بررسی

حادثه آتش‌سوزی مهمانپذیر تلفات جانی و مصدوم نداشته است/ علت حادثه در دست بررسی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: آتش‌سوزی فقط در نمای مهمانپذیر اتفاق افتاده و از این حادثه خوشبختانه تلفات جانی و یا مصدومیتی گزارش نشده است.

حسین امیر کلالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مهمانپذیر به لحاظ ایمنی مشکلی ندارد و با تلاش آتش‌نشانان آتش در سطح نمای ساختمان مهار شد.

وی ادامه داد: نمای بیرونی یک مهمانپذیر ۶ طبقه در میدان بیت‌المقدس آتش گرفت که با تلاش همکاران آتش‌نشان، آتش بلافاصله مهار شد. همچنین تمامی افرادی که در مهمانپذیر دچار حریق شدند سالم هستند.

کلالی گفت: براساس مشاهدات اولیه حریق از نمای کامپوزیت ساختمان آغاز شده و تمامی نمای ساختمان در آتش سوخته است.

وی افزود: این مهمانپذیر در ۶ طبقه و شامل ۲۵ اتاق به زیربنای ۱۱۰۰ متر بوده و دارای پایانکار و تاییدیه آتش‌نشانی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بوده و در هنگام حریق کلیه سیستم‌های اعلان و اطفاء به درستی عمل کرده است. این واحد اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری معتبر بوده و پروانه فعالیت آن به تازگی به مدت ۳ سال تمدید شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ضمن قدردانی از زحمات آتش‌نشانان اظهار کرد: تیم‌های اطفاء حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بلافاصله به محل اعزام و ضمن هدایت زائران مقیم به بیرون از واحد اقامتی نسبت به مهار آتش و اطفاء آن اقدام کرده و پس از حدود یک ‌ساعت تلاش آتش به طول کامل مهار و خاموش شد.

وی یادآور شد: تمامی زائران مقیم و پرسنل شاغل در واحد اقامتی در سلامت کامل بوده و توسط مالک مهمانپذیر و با هزینه او در نزدیکترین واحد اقامتی به صورت رایگان اسکان داده شدند.

کلالی گفت: در این حادثه خوشبختانه تلفات جانی و یا مصدومیتی گزارش نشده و علت حادثه توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha